Thursday, 11 October 2012

Yang Bersarang Rendah - Baby Birds (Day 5)

Perhatikan bahagian mulut/ paruh yang semakin sempurna terbentuk, juga bulu2 pada sayap semakin memanjang. Dalam masa sehari pun perubahan berlaku amat cepat..Allahuakbar!

10/10/12 - morning

 10/10/12 - evening

11/10/12 - morning


Yang lemah akan beransur menjadi kuat, yang kuat akan beransur  menjadi lemah.

>> previously on Yang Bersarang Rendah

17 comments:

  1. Betul tu "Yang lemah akan beransur menjadi kuat, yang kuat akan beransur menjadi lemah". Cuma sesetengah org yg kuat tak tau dia akan lemah, dia ingat dia akan kuat selama-lamanya, terlupa Tuhanlah Yg Maha Berkuasa...

    Salam kenal dari insan di penjuru Utara Malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal JR... betul kata JR, yang kuat hanyalah Yang Maha Esa...

      Delete
  2. eh.. dah ada sikit bulu kat kepak tu... kan... tak lama lagi naik bulu2 lain.. lepas tu buka la mata dier.. kan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo tgk2 burung nie..tringat akak baby manusia jgk kan...tp baby m'sia sempurna ms dlm perut...

      Delete
  3. MUla-mula keluar je gmbr tu saya mcm terkejut.. hahhh??!!... Pastu bile tgk betul2 baru tau anak burung, oloh comelnya.... Comel sgt.

    Terima kasih sebab follow. Saya berbesar hati dapat follow ummuaidan kembali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus Lyd tak dpt kecomelan burung nie wpun belum sempurna lagi..mcm roasted birds sikit2 kan...

      Delete
  4. salam dik,
    ehh tak lama lagi burung ini akan terbang..dah tumbuh sayapnya.Cuba ummi sediakan para setinggi sarang dan dirikan tepi sarang itu,untuk letak bekas ulat, sediakan ulat letak dalam bekas.Mana tahu ibubapanya akan jinak dan terus menerus ingin tinggal kat situ.

    Cara sediakan ulat, kukur kelapa tua, simpan dalam bekas bertutup rapat, biarkan reput..selang beberapa hari kelapa yg reput akan jadi ulat2 putih sebesar butir nasi..kalau tempat akak ulat ni mereka guna untuk umpan memancing..ulat ni bersih, kerana tak bercampur dengan apa2 kekotoran.nanti kenyang anak burung tu.Saya bela ikan, ummi bela burung bul bul..mesti bestkan hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kak...
      Bagus cadangan akak nie...biasanya dioarng nie once anak dah boleh terbang mmg akak blah & tak suka dtg dekat2 dgn manusia...

      sekarang ni pun makbapak dia garang sangat kalau dtg dekat2...takutt...

      nanti suggest kat abuaidan blh buat ker tak yer,,okeyyy

      Delete
  5. subhanallah,kejap je dah besar anak bul bul ni..lepas ni leh tgk anak bul bul practice terbang pula. Mcm tgk anak belajar berjalan....keke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ms praktis terbang tuh tak dpt ker tak amek gambar sbb diorn memg akan terus bergerak jer kan..

      Delete
  6. eee.... ttp KA x bolehnak tgk pic ni sgt!

    ReplyDelete
  7. Wow! you have documented like National geographic!
    Thanks for visiting my blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sikit2 jer..not that good yet..no technology..heehe

      Delete
  8. dalam sehari je dh boleh nmpk perbezaan besar yer..nnt leh cite kat aidan mcmne burung membesar..hihihi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. suruh aidan baca dlm blog nie terus jerlah ..tgk gambar2 kan...

      Delete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads