Sunday, 21 October 2012

Jatuh Hati Dengan Si Kuning...

 Lihatlah sendiri kenapa tidak boleh jatuh hati dengan sikuning ini..










Terang, Indah, menyegarkan dan menyenangkan mata sipemerhati

14 comments:

  1. As salam ummu,
    Bunga kalau org Kelate dia panggil bunga tahi ayam tp nama betulnya, marigold. Bunganya bau harum tp bhgn pkk yg lain agak busuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat trganu pun panggil 'bunga tahi ayam ' jugak. cantik. kuning keemasan. benih tu dah boleh kumpul dah tu kak.

      Delete
    2. Ini bunga taik ayam rupanya...aaahh..dah lupa daa...yg marigold tuh abuaidan ada cakap...

      memang cantek kan..tp hijau daun takut lah nak amek benih..nie kat tempat awam..orng2 hindu tanam dekat sungai untk buat pemujaan..

      Delete
  2. Replies
    1. Ini dekat sungai berhampiran rumah..noraim

      Delete
  3. bunga ni sebenarnya boleh jaga pokok tanaman kita, kira mcm repellant la sbb baunya busuk sikit. Tapi Lynn dah tanam byk kali, hampeh, satu pun x menjadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau bau busuk maknanyer tak leh tanam byk2 kat halaman kan..tp orng hindu buat pemujaan mrk pokok nie.. cuba tabur banyak2 sikit benihnyer..mana tauu

      Delete
  4. klu tgk bunga ke..tgk pokok hijau ke...mmg leh jtuh cinta.xkesahla bunga apa and pokok ap pon.hee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul2 ..sebab bungerr cantek kan yut..kalau bunga hodoh then? hhhehe

      Delete
  5. Hu.bunga taik ayam..warna dia mmg cntik

    ReplyDelete
  6. warna cantek ..bau busuk..hehehe

    ReplyDelete
  7. Sis, can v eat this? sebab daunnya macam ulam raja sikit kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. leng loi..if u eat this maybe u punya mulut bau mcm taik ayam..ini bnga taik ayam ..mana blh makan lehh

      Delete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads