Thursday, 18 October 2012

Capsicum, Menunggu Masaknya..

The transformations 

17/9/12 - unripe

 5/10/12 -early sign

 10/10/12

12/10/12 - defect, not sure what is that...maybe caterpillar or something 

 14/10/12

17/10/12 - the color that i 've been waiting to see, the first ripe fruit


Now I know.... it takes a month to become ripe

16 comments:

  1. ala... tu kerja lalat buah la tu... biasa tau... tak sah kalau tak rosakkan buah yg ada... :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yer ker...saya tak tau psl perosak2 nie sgt..

      Delete
  2. Alhamdulillah..cantik warnanya... merasa lagi tanaman sendiri...

    ReplyDelete
  3. besarnya! my capsicum tree look subur! but the flower keep dropping. i buang dah! i tin that one memang kerja lalat buah

    ReplyDelete
    Replies
    1. u buang pokok or flowers? flowers yg awal2 mmg tak lekat..biasanya mcm tuh..

      Delete
    2. POKOK!! sebab dah geram! hehe

      Delete
  4. Assalamualaikum...
    saya datang lawat kebun capsicum ni... wahhhh.. kejap je tu, nanti merah2 leh petik wat sayur.. :) buat pizza ke.. nyum nyum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam..
      tak per janji mak buyung dtg.tanda mak buyung masih sehat..dpt khabar jgk kan..nak buat piza yg hijau lg sodap kan...

      Delete
  5. oohh..sebulan nk jd merah.bmkna klu yg kite beli tu msti tmbh/sembur apa2 bg cpt msak kan..huhu..tak organik dh..ad chemical^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin lah kot ..akak pun tak sure..mmg kira lama tunggu kalau nak tgk masak kan..

      Delete
  6. Bestnya capsicum. Letak dalam sandwich. Tapi time peknen ni takleh makan plak. Sebab dia mengeluarkan gas dalam perut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yer ker..tak tahu lak....sapa lak nak prabihkan capsicum kat pokok tuh nanti yerr...:)

      Delete
  7. rasa berbaloi tengok ia membesar depan mata dengan cantik kan ummu.. ;)
    dan bertambah puas bila dapat menikmatinya.. ;)

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads