Sunday, 16 September 2012

Wow...soooo big...

Photos taken from Bonnieplants-cabbage program,







Never know that cabbage than grow so big...

15 comments:

  1. Boleh buat kenduri besar dengan cabbage besar tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. welcome tukang kebun, mcm tak habis makan sebab besar sangat....

      Delete
  2. Errr besar nyer....natural grow hopefully (not gmo)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. natural..semua tuh from the program yg they encourage students to grow cabbage..

      Delete
  3. Suburnya pkk kobis ni. Yg tgh2 tu ada org panggil buah biarpun ia adalah pucuk kobis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pucuk yer yg sebetulnya? ..mmg selama ingat tahu buah jer...mmg betul kot sbb semuanya dr daun2 muda & lembut ddlm buah tuh..

      Delete
  4. Setahu saya kalau, di Malaysia, iklim panas tropika mempercepatkan kubis berbunga dan daun-daun kubis terbuka, tidak berbentuk bulat seperti di kawasan iklim sejuk.

    Ada logik juga kalau kubis boleh membesar sehingga besar itu. Cuma, persoalannya, sedap atau tidak.

    ReplyDelete
  5. Hmm I also wonder if this cabbage is organically grown? If so, yeay!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mama..first time look at it, i dont believe it..but that's the originally grown..with good weather and fertilizer it can be...

      Delete
  6. sayur2 ni Di besarkan cara organic atau ada masalah genatic ke atau di ubah utk jadi besar. tp memang sangat besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang real gambar ni..takder superimposed..kat negara sejuk kobisnya mmg boleh jd besar2 kerana cuaca & penggunaan baja yg baik...

      Delete
  7. aidan pun boleh baring atas kobis tu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan setakat aidan, kita pun boleh duduk buat mcm kerusi kan kak mar..

      Delete
    2. x sampai hati pulak nak buat kerusi ke kubis ni,alik2 kita pulak yang bagi kubis ni duduk atas kerusi pulak....sayang sangat ke kubis gergasi. hehe.

      Delete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads