Wednesday, 12 September 2012

Sawi & Maggie Sempoi

Sawi yang dituai hari ini

Menjadi maggie sempoi makanan bujang (bila bersendirian)

Resepi Maggie sempoi :-
- 1 bungkus maggie
- sedikit sayur sawi (4-5 btg)
- 3 ulas bawang putih
- 5-6 biji lada burung
- sebiji tomato
- sebiji telur rebus
- sedikit hirisan daging ayam
Tumiskan bawang putih + lada burung, tambah sikit air & perencah maggie,  masukkan daging ayam. Bila ayam masak, masukkan sayur sawi + tomato. Sayur dah lembut, masukkan maggie hingga lembut. Hidang dengan telur rebus.

4 comments:

  1. tu maggi pos dari Malaysia ke atau made in Fiji?

    ReplyDelete
    Replies
    1. maggi pos tuh kak..kat sini pun ade megi kari yg sedap..tp kakak saya tuh yg pulak yg rajin2 hantar megi..hehe

      Delete
  2. saya tak pernah lagi buat maggi masak macam ni, biasanya saya rendam ngan air panas je..tutup rapat2 ..siap..tapi biasanya emak marah, katanya makan makanan tak seimbang..ahh itu dah berlalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cubalah kak..mmg sedap..kalo sy mmg tak suka makan megi rendam plain dlm air tak selera..

      Delete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads