Sunday, 11 November 2012

Tuaian Jumbo Hujung Minggu

Jumbo jugaklah kiranya bagi orang yang selalu menuai kecil-kecilan. 5 biji timun batang, 2 biji capsicum, 10 biji terung dan sebiji kobis yang paling besar dari kebun. Tuaian ini untuk diberi kepada saudara yang datang dari Suva. Setidak-tidaknya dapatlah menghabiskan stok sayuran kami yang tidak terdaya dihabiskan...:)

HEPI WEEKEND HEPI GARDENING YA SEMUA

22 comments:

  1. Salam Ummuaidan,

    Alhamdulillah murah rezeki, malah boleh dikongsi dgn saudara mara lagi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam makji...rezeki murah kerana Allah pemurah..tuh yg seronok ms ada vege bila ong dtg umah..kalu takder tgn kosong jer kan..

      Delete
  2. assalamualaikum ummu,

    alhamdulillah banyak tuaian minggu ni..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam nadia..

      Nasib baik diorang dtg..kalu tak terong2 tuh matang kat pokok tak tertuai...

      Delete
  3. kobis....sedap goreng atau sayur lemak.....
    emm..nampak segar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kobis tuh stok sayur yg wajib ada...boleh guna dlm semua masakan yg memerlukan sayur..terutamanya gorengan ata sup.

      Delete
  4. Assammuaaikum ummuaidan..sihat terung tu..timun pun ada..bestnya..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam hitomi...terung sehta tp tuannyer tak larat nak makan... timun kali ni kontot2 jer..hehe

      Delete
  5. Best dpt terung banyak..benih akak baru bercambah

    ReplyDelete
    Replies
    1. pokok terung tuh dahlama kak..bertahan tuh...cuma tak habis makan jerrr....kalau br tanam agaknya 6 bulan lg barulah dpt merasa hasil..tp tak taulah variety mana akak tanam..

      Delete
  6. alhamdulillah semua mengembirakan khabarnya.

    oh, bungkusan ikan masin tu dah pos pd.hari khamis lagi 8 nov. menmang ada kesilapan pd.no.daftar bungkusan tu..cuma 9 angka sepatutnya 10 angka atau lebih.Apa pun ustaz tu akan buat semakan semula pd.hari selasa minggu depan.Sabarlah ye..doalah semoga selamat benda tu dan tak menjadi sia sia segala usaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yer ke..nasib baik tak der mslh serius..alhamdulillah...jgn risau kak tawakkal pd Allah semuanya akan selamat nanti...thanks for everything..

      Delete
  7. Wah!! alolt!!!! i hope i am ur saudara....hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..you can be my saudara..even not saudara also u can have our veges here as much as u want leng luii..

      Delete
  8. skrg mkn timun je ayut...kak nor nk timun sebatang plsss...prut dh beragin je dh ni..hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh jer ayut nak..meh amek meh...akak kurang timun skrang nie..dulu suka sgt...brangin kn timun nie..

      Delete
  9. wow... mewah... kita kat sini pun lebih kurang macam tu... kadangkala berlebih... sedekah kat jiran je la... tak termakan dek keluarga kecil kita... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..mmg kan..rajin menanam malas nak memakan...nak bg jiran cuma sebelah jer yg ada...kalau terung tuh diorang pun ader..tuhla bila saudara mara dtg, rs nak harvest bg semua yg ada..

      Delete
  10. waa...jo jumbo besar tuaian awak....kalau la saya jadi neighbor awak,mau kenyang makan sayur jiran. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo awak jd jiran sy, memang sy srh dtg harvest sendiri jer kat kebun..yg mana2 tak habis tuh sy tolak jer kat umah awak..hhuh

      Delete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads