Monday, 21 January 2013

[Dibumi Yang Dipijak] Beautiful View of RaviRavi Seaside

Alhamdulillah baru balik dari kunjungan kesebuah perkampungan yang terletak berhampiran dengan laut. Nama tempat nie RaviRavi. Sebenarnya niat kami kesini untuk menyampaikan pemberian a brother in islam untuk keluarga mangsa taufan kat sini. Terpesong pulak sedikit melihatkan keindahan pemdangan tepi laut tempat dimana rumah penghuninya teruk dilanda taufan. Tidak dinafikan kerana kawasan ini adalah diatas bukit dan lebih terbuka, jadi serangan taufan pun lebih kuat.

Somehow sambil mendoakan agar kehidupan mereka semakin pulih, kita nikmati pemandangan indah yang mereka miliki dalam kesempitan hidup.., kita yang hidup lebih senang pun tidak dapat menikmati pemdangan setenang ini setiap waktu...

Barangkali lebih hampir dengan muara sebelah nie..

Indahnya pemandangan, namun perhatikan ada rumah kelihatan seperti rangka dimana telah lenyap dilanda taufan, kini didirikan kembali..

Aktiviti2 nelayan kelihatannya..

Ketenangan diwaktu petang..

Hari semakin senja..

Kami pun beransur untuk menuju kedua buah rumah lagi ditempat yang berlainan..kelihatan seperti ada air mata bergelinangan dikelopak mata milik ibu yang mendiami rumah ini sewaktu mengucapkan 'khuda hafiz'...
..... semoga Allah tetap memelihara mereka..

p/s ; oklah goodnite semua..waktu entry nie ditulis kul 8.30pm kat sini..beza masa kita adlh 4 hrs..esok2 yer balas komen..inshaallah..

23 comments:

  1. Assalamualaikum ummu jika tidak keberatan nak juga tau sampai bila ummu akan menetap di fiji

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaallah tak lama lagi baliklah...:)

      Delete
  2. Assalamualaikum ummuaidan,

    terpesong pun berbaloi2...pemandangan subnanallah cantik! semoga Allah melindungi mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkumsalam PD...

      mmg cantik at situ PD ..atas bukit dgn pemandangan laut...

      Delete
  3. cantik pemandangannya ummu...

    ReplyDelete
  4. cantik...tenang dan damai...udara yg segar...tiada hiruk pikuk kenderaan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak..kat sini mmg kedalam sikit..naik bukit lagi nak sampai..

      Delete
  5. salam dik, cantik dan menenangkan.Alhamdulillah.Dah dpt nama?hehehe nanti email k..ada masa boleh sulam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...mana dpt lg kak..tak tahu jantina pun..mmg tak dpt nak tahu pun sbb kat sini mana ade scan2 extra...

      Delete
  6. Assalamualaikum akak! :)

    lawanyo pemandangan gni. kalu dok situ petr2 keh best. huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam aim..
      meme best dok situ..tenang..brangin sejuk pulok tuh..

      Delete
  7. The views are really beautiful!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes...i really admire the scenery...:)

      Delete
  8. kesian tgk rangka rumah tu...
    Mmg cantik pemandangan tu... dah lama tak tgk laut :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah ..kalaulah diorang th dpt bina struktur yg lebih kukuh mungkin lebih slamat..
      kat bradford tak dkt ngan laut yer..

      Delete
  9. Subhanallah.. saujana mata memandang..namun disebalik keindahan itu, ada kisah sedih yang bertandang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmmg..dpt melihata keindahan tu pun dengan jejak kesah sedih mrk..

      Delete
  10. salam,Nor..ape maksud khuda hafiz tu,ye?:) mmgcantik scenery nya kan?tetiba rindu nk ke pantai,ngeheh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. khuda hafiz to Moga tuhan jaga.. hahaa..weekend nie gie pantai cepat2 yer..:)

      Delete
  11. cantik!pemandangan ciptaan Allah..mmg sentiasa indah :)

    ReplyDelete
  12. cantik nya pemandangan ciptaaan Tuhan kan Ummu...
    tu lah, mgkin depa kekurangan dr segi material tapi kaya dengan alam semula jadi yg belum tercemar.. nyaman je mata memandang..:)

    ReplyDelete
  13. cantik sungguh panorama ciptaan Allah..
    nak berbanyak2 TQ kepada Allah.

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads