Tuesday, 31 December 2013

Catatan Terakhir 2013

Sampai jugak kepenghujung tahun..bermakna tahun yang ditunggu2 inshaallah akan bermula..(nak tahu kenapa baca sini)...

Nak kena buat sorotan 2013 ker? Apalah yang nak disorotkan yer..kehidupan biasa-biasa sahaja..cerita pun biasa-biasa sahaja..cuma the best thing yang happened pada 2013 adalah dalam keseronokkan mengotorkan tangan bermain tanah diladang kecik,muncul sekuntum bunga didalam sekuntum bunga tua dan 2 ekor kumbang tua dan kecik..kehkehkehh..


Kerana bunga kecik nie lah bunga tua terpaksa bersara dari arena perkebunan buat sementara waktu hinggalah inshaallah bunga kecik nie dah betul2 mekar...heheh..namun rasanya sampai kesudahnya kebun akan diuruskan oleh kumbang tua...heheh..


Menutup tirai tahun 2013 dengan beberapa sayuran yang masih lagi memberikan hasil seperti kacang panjang, bendi, petola ngan tanaman baru seperti jagung serta kacang panjang untuk meneruskan warisan pada tahun 2014...inshaallah.


Dan rumah hijau yang dah usang nie nak wariskan kat tukang kebun kecik..yer lah  tuh...heheh..actually the gardener ade sikit plan tuh untuk baik pulih agar dapat menanam more veggies.inshaallah..

Juga dari tahun 2013, dibawa ke 2014...

Menunggu pokok  betik yang baru berbuah..lama jugak rupanya daripada menjadi buah sebelum boleh dimakan masak..berbulan2 jugak tuh.

Juga buah nona serikaya yang buahnya tak berapa meriah tahun nie kerana dilanda taufan tahun lepas..namun setidak-tidaknya adalah jugak untuk merasa kan...inshaallah..


Inilah tenaga yang bakal meneruskan legasi ladang kecik di Fiji tahun 2014..hehe..


GOODBYE 2013, WELCOME 2014

HAPPY NEW YEAR TO ALL..:)

24 comments:

  1. salam UA, rasanya baik saya jwb pertanyaan ummu ttg bank draft kat sini...betul kena letak acc TH dan nama ikut ic dlm borang application tu...nak mudah bw sekali passbook TH ...tapi ummu jgn risau bank officer akn bantu....depa2 vy helpful...
    so ummu...happy new year

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks a lot ana deh..:) hepi niu yo..

      Delete
  2. Selamat tahun baru Ummu.....semoga tahun baru ini lebih baik daripada tahun2 yang sebelumnya....
    Tak lama lagi dah ada 2 'pembantu kebun' cilik yang akan tolong Ummu berkebun...Arissa tahun depan ni tak lama akan mula belajar merangkak, berdiri, berjalan dan berlari kan...... :D

    ReplyDelete
  3. Happy New Year Nor, AbuAidan, Aidan dan Arissa

    ReplyDelete
  4. Banyak kenangan manis tahun 2013 kan Ummu.. terutama kelahiran c bam-bam Arissa tu..Alhamdulillah..bunga kecik yg insyaAllah akan terus mekar...hihi..
    abg Aidan yg tumpis moga terus membesar dgn sihat, bijak & soleh..
    happy new year Ummu & family di bumi fiji...:)

    ReplyDelete
  5. Jeles nyer nak balik M'sia tahun depan…. back for good atau balik bercuti UA?
    Selamat datang 2014 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaallah 'untuk baik' heheh marilah balik jugok..:)

      Delete
  6. heppy new year ummu..
    gambar paling last tu menawan..hitam [utih ala zama dolu2..

    ReplyDelete
  7. hahahah...typing error..nampak benar mood kelaut dalam..

    ReplyDelete
  8. Selamat tahun baru UAA,suka gambar last tu. kumbang2 dan bunga kesayangan ummu.

    ReplyDelete
  9. Salam Ummuaidan,

    Sukanya si Arissa, baru lepas kena semangkuk eh! Tergelak Mak Aji baca bunga tua, kumbang tua! Muda lagi tu, mana tuanya! Banyak lagi bunga dan kumbang yang bakal kembang, menambahkah lagi penduduk Fiji!

    Alahai bestnya buah nona!

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam makji,
      betullah tuh arissa kalau kenyang mmg hepi sokmo..:)
      tutup kilang dah kot..heheh

      Delete
  10. moga thn 2014 ladang akak jd lebih besar n ada mcm2 tanaman.... al maklum dh ada tambah sorang lg bos... bos kecik

    ReplyDelete
  11. Selamat tahun baru juga buat Ummu...moga 2014 akan membawa seribu kebahagian buat ummu sekeluarga.

    ReplyDelete
  12. Selamat tahun baru ummuaidan. Lawak je saya baca pasal bunga2 dan kumbang2 tu. Bunga tua tu paling lawak. Mana ada tua. Bunga matang kot. Hihi....

    Nanti balik Malaysia, kena la keep on blogging harapannnya. Baru la silaturrahim tak terputus.

    ReplyDelete
  13. Banyak kenangan tercipta sepanjang tahun 2013 ni.. Moga tahun 2014 nanti lebih indah dengan kenangan yang bakal dicipta.

    ReplyDelete
  14. Generasi baru itulah yg akan mewarisi kehidupan kita masa kini. Baru-baru ni terbaca pandangan seorang professor bahwa Malaysia akan bangkrap 9 tahun lagi jika cara urus tadbir kewangan kerajaan tak berubah...Semoga ia tak berlaku, kalau berlaku kesian generasi kita akan datang...

    ReplyDelete
  15. Aidan tu dh berbakat...boleh le..yg kecik tk sabar nk tgok dia tnm pokok bunga...

    ReplyDelete
  16. salam ummu...selamat tahun baru ye..bermulanya tahun baru bermakna bertambahlah usia kita kan ummu...semuga kita semua akan sentiasa dikurniakan keberkatan sepanjang perjalanan hidup kita di dunia ini...mudah2an akan sentiasa di berkati dunia dan akhirat....salam sayang dari jauh...:)

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum Ummu..
    Dah tutup kilang ke?
    Awal nya..
    Selamat tahun baru 2014.. semoga usaha kita utk thn yg bakal mendatang ini akan lebih barakah dari yg sebelumnya..

    ReplyDelete
  18. Jarang dpt tgk buah nona ni...saya makan pun rasa rasanya 2 kali aja seumur hidup ni...Selamat tahun baru 2014 :)

    ReplyDelete
  19. salam 2014 kak :)

    comelnya arissa dok tersenyum happy :)

    si abang nampak abang betul :)

    selamat balik "utk baik" jugak la yer ;)

    ReplyDelete
  20. Kalau Okje ni haruslah sekuntum bunga tua...tp empunya entri ni belum layak dipanggil tua...sedang harum mengembang namanya hehe...
    Yang bestnya dalm sebok bermain tanah menjadi jugak sekuntum bunga yeh hehe

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads