Monday, 9 December 2013

Rumah Petola

Hari nie special punya entry
Nak ajak korang melawat-lawat rumah che petola..heheh, boleh kan....
Yer lah bukannya selalu ade peluang cenggini kan...

Pandangan umah dari belah belakang..nampak tak ade buah sebijik tuh

 Sebelah sisi pulak...hmmm macam sesak sungguh depa nie sampaikan merajuk nak berhijrah ketempat lain..menyulur-nyulur keluar..

 Sisi lain plak..maybe the house is too small for them kan..:)

 Pandangan sebelah dalam..

 Pandangan sebelah depan..

Kalau korang perasan, petola nie penuh ngan daun dan sulur jer..buah taklah lebat sangat..mungkin sebab taburan hujan banyak sangat kot...tapi oklah cukup-cukup makan tak membazir


Errrmmm...ade sesiapa ber minat nak sewa ker? hehe..

23 comments:

  1. UA greetings, dah, dah house lawat che petola....agak2 nak sewa berapa ni? hehhehhe

    ReplyDelete
  2. Salam Ummu....subur menghijau pokok petola tu kan...ok lah kan daripada tak berbuah, cukup untuk Ummu sekeluarga :D

    ReplyDelete
  3. bestnya boleh lepak2 kt dlm tu..masa kecik kat kmpung suka buat dagau..main masak2..

    ReplyDelete
  4. cantik kak... sejuk je rasanyer... syok nyer msk petola air pastu tambah su un... perkh

    ReplyDelete
  5. wah..cantik lak.. blh buat tempat beteduh.. :)

    ReplyDelete
  6. Heee...comel lah rumah tu...kalau budak-budak mesti suka main bawah tu..

    ReplyDelete
  7. nakkkk...meh pos ke puchong ni..
    pandai ummu amik gambar..nampak segar..

    ReplyDelete
  8. Sejuk je bawah tu.....boleh main pondok2 ni...:)

    ReplyDelete
  9. kalau budak2kecik..main pondok2/camping bawah rumah petola tu best! :)

    ReplyDelete
  10. akak sya ada pos brg ke sana ada terima blum

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer ker suzi..so far mcm takder apa2..maybe esok srh check post box balik..bila hantar..?
      btw thks..

      Delete
    2. hantar 28/10 ari tu.no bil cp104999449my

      Delete
    3. salam suzi, ari nie check takder lg..kalau ade nanti akak inform kan yer...

      Delete
  11. Cantik bila tgk view rmh petola ni ummu..subur daun nya kan..klu dkt nak jg sewa..haha. .

    ReplyDelete
  12. wow suburnya..pucuk petola@daun2 yg.muda boleh tumbuk lumat campur tepung beras dan sedikit madu boleh buat mask tuk muka atau kaki.

    ReplyDelete
  13. Saya memang suka petola..di Utara petola dipanggil ketula.......

    ReplyDelete
  14. salam ummu...Yaa Allah cantiknya...

    ReplyDelete
  15. wah, mewahnya rumah petola… subur menghijau :)

    ReplyDelete
  16. Alahai cantiknye......mcm secret garden rupa. cantik..... :)

    ReplyDelete
  17. kalau saya kan.... saya buat sesi fotografi kat dlm umah petola dgn encik Luth. Konon2 seni la saye ni ummuaidan. hahah.

    ReplyDelete
  18. redup je kat dalam tu.. tetiba rasa nak petik buah tu.. ;)

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads