Sunday, 22 December 2013

Anak Kecil Dipondok Hijau

Seronok bila melihatkan rimbunan junjung petola nie walaupun buahnya tidak serimbun mana. Dengan cuaca yang semakin baik sekarang, sambil bermain-main suruh siabang posing didalam 'pondok hijau' nie..

 

 Agaknya Abuaidan nak tunjuk special effect ngan cahaya kot dalam gambar nie..hihihi


Yang bagusnya kat sini walaupun rimbunan pokok2 seperti semak, namun alhamdulillah tiada binatang buas yang membahayakan seperti ular mahupun kala jengking..pacat pun tak pernah sampai disini...cuma kalau yang paling berbahaya agaknya katak lah kot..heheh

11 comments:

  1. Assalamualaikum....
    Selamat hari hujung minggu... yeahhh.. rehat lah lagi hari ni... sok masuk keje balik.. uwarggghhhh....

    Aidan suka main situ sebab redup.. x panas terik kan.. kita pun takde la nak risau sangat anak terlalu terdedah dengan panas... takot penyakit lak yg dapat kan... arissa buat apa hari ni... ? hehe...
    sib baik paling ganas cuma ong kedek kedek je.. hihihi

    ReplyDelete
  2. gambar no.1, buat akak gelak panjang.
    Kalau Aidan nyakat macam tu, mesti terperanjat dibuatnya.Kelakar lah aidan ni..hihihi.

    ReplyDelete
  3. hehe...comelllnya abg tumpis fiji ni..senyum2 dia dibalik rimbunan tu...suka tgk...
    tumbuh dgn subur rumah hijau ni ye Ummu...:)

    ReplyDelete
  4. Bagusnya Fiji...katak dan kala jengking pun tak ada. Kawasan rumah saya tak jauh dari bendang, sesekali terserempak dgn ular, itu yg paling menyeramkan. Dah 2 kali binatang tu masuk rumah, mujurlah cuma ular daun yg tak berapa berbisa tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan....bukan "katak" tapi "ular"...

      Delete
  5. besarnya daun petola, lebih besar dari muka aidan.. :)

    ReplyDelete
  6. besar-besar daunnya kan. dapat aidan merasa main dalam pondok daun macam ni. macam zaman kecik-kecik saya dulu main dalam parit dan celah pokok getah je. hehe

    ReplyDelete
  7. I love these peekaboo photos of Ummu - the first one is my favourite.

    ReplyDelete
  8. kalau dak kakak ni.. siap main pondok2 kat dalam tu.. ;)

    ReplyDelete
  9. baru terfikir pasal ular daun ke apa sebab..... tak de yeh UA....dulu masa kecik kecik kat kampung selalu nampak ular daun tau...seriau mak!

    ReplyDelete
  10. Salam Ummuaidan,

    Cantik hijau merimbun petola tu! Mak Aji selepas pengalaman dua kali ular di beranda dan di dalam rumah, masih belum hilang seriau mengingatkannya! Kacang botol yang dikorbankan tempoh hari masih belum berumah lagi, entah kat manalah pula nak dibuat paranya?? Takut creepy crawly datang bertamu lagi, eei!

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads