Tuesday, 17 December 2013

Bila Heroes Angkat Cangkul

Alhamdulillah sehari dua nie cuaca getting better..taklah hujan setiap hari dan pada sebelah petang juga. Actually kat sini cuacanya bukan monsun dihujung tahun seperti kat Malaysia tetapi lebih banyak bergantung kepada tekanan udara yang mempengaruhi cuaca sebab kepulauan kan.  

So adalah peluang bagi the gardener tuk menguruskan kebun beliau..like semalam nampaknya dah memulakan kerja2 untuk penanaman baru..


Gigih membuat batas..tukang kebun kecik pun sibuk menolong..tolong menyebuk bapak dia..

Kunu macam expert jer pegang spade..tengoklah dek kerana kuat bermain diluar rumah betapa sun burnt nya kulit dia tuh..

Terjatuh jugak akhirnya, sib baik tak apa2..tuh pun siap suruh mummy yg dok dokong adik ngan pegang kamera angkat dia..

Take a break kejap ngan heroin kecik lak..heroin tua pegi semayang Asar..dia nie bukan boleh duduk sorang2..kalau solat letak dia dekat2 pun tak sampai satu rakaat dah mula melaung..hmm banyak tul gangguan syeikh tan..hehe

Harap2nya projek kebun nie berjalan lancar dan tidaklah kemudiaanya spoil dek kerana hujan..tapi wallahua'lam we don't have an ability to predict the weather kan..berserah sahajalah...

31 comments:

  1. Cangkul sana besar dgn tuan. Hehee

    ReplyDelete
  2. Bukan main cangkul lagi si Aidan yek...padahal main jak lebih..hehe

    ReplyDelete
  3. Didikan awal tu ummu esok2 dia pon mesti rajin berkebun.

    ReplyDelete
  4. salam UA, besar betul kebun ummu ni...sib baik ada abe aidan bole jgk nolong2...hehehe...agak2 nak tanam apa tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rsnya tanam bendi lg kot ana..batch baru..hehe

      Delete
  5. amboi aidan, ada ciri2 jadi petani berjaya ni...hehheehee
    lepas ni aidan pon ikut jejak ummu dier la ni..nak makan tanam jer sendiri..

    ReplyDelete
  6. Assalam Ummu.. senyum2 je tgk gelagat abg Aidan ni.. hehe..rajin juga nak menolong tu... yg adik arissa dok menengok ye...
    harapnya kebun akan mengeluarkan hasil spt yg diharapkan....:)

    ReplyDelete
  7. Kalau balik malaysia sure rindukan kebun ngan laman ni kan? Nak2 kalau dok KL mana nak cari rumah ada kawasan lapang..Ada tak ada sure jutaan ringgit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tuh..nanti dorang nie keje nyer asyik main gadjet jer lah nampaknya...hmmm mmg rindukan suasana begini..

      Delete
  8. berbakat beso Aidan dalam bidang perkebunan ni yer!

    ReplyDelete
  9. Aidan dah besar sikit nnti boleh la tolong ayah dia lebih fokus. Arissa bambamnye!!!!. suka buat mulut mcm tu ya arissa...acik rasa nk gigit je. :D

    ReplyDelete
  10. episod kebun berterusan.Alhamdulillah. mesti nak tanam kubis dan tomato ni kan.

    ReplyDelete
  11. Betullah kata orang mana peginya kuah kalau tak ke nasi...kan UA...tengok ajelah dak Aidan ni...dah pandai pegang cangkul....Heroin kecik cuma memerhati je sekarang ni...hehe..sat lagi naaa... umi

    ReplyDelete
  12. Syok ajar anak gardening ni....x pe..biar je dia..
    Nak tnam apa tu..? Nmpk subur tanahnya...:-)

    ReplyDelete
  13. Eh... jgn lihat sebelah mata kat Aidan ummu. Tengok semangat dia sampai terduduk lagi hihi.... tapi hasrat nak membantu ada (anak soleh ni insya-allah - amin).

    Adik bukan main lagi tengoklah senyum dia dapat duduk dgn abu dia. Sukalah dpt keluar ke laman sama dgn abang ye:)

    ReplyDelete
  14. Comelnya Arissa... buat pulak muka gitu, bertambah comel. Ni sape amik gmbr alo heroin besar gi solat? Hero kecik ke?

    Rajin abg aidan mengcangkul. Biar la sunburnt UA oii... tu semua luaran2 je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. heroin tua amek tuh bila dah habes semayang...hehe

      Delete
  15. ala comeljer diatu... bestnyer tengok cam betul2 buat kerja... moga dia suka dengan aktivititu senang sikit kerja ibu nanti..

    ReplyDelete
  16. wah..nak tanam apa pulak tu UA?

    ReplyDelete
  17. amboi kerja keras betul abg aidan ni hehehe

    ReplyDelete
  18. lagi 3 tahun heroin kecik tu plk pegang cangkul..hehe..

    ReplyDelete
  19. Rajinnya anak teruna tu... boleh jadi pekebun jaya...

    ReplyDelete
  20. geram tengok dak Arissa tu.. ;)

    ReplyDelete
  21. Budak2 masa kecik2 memang suka menyibuk nak tolong ibu bapa. Maklumlah masa tu kudrat mereka bukan besar sangat pun...Tapi bila dah besar umur 10 tahun ke atas, ketika kudrat mereka dah boleh diharap, bila diminta tolong asyik mengelak aje...hehehehe...

    ReplyDelete
  22. Aiseh kak.. bukan men lagik hero2 akak... Bukan men rajin lagi heehee..

    Harap2 menjadi yer kak kebun akak.. leh sha jamu mata tgk hasil kebun akak hik3

    ReplyDelete
  23. salam ummu..
    rajinnyer adik heroes kita berkebun yek..beso cangkol gamoknya hehe..
    comel si arissa yang dok tengok abang dia berkebun..

    ReplyDelete
  24. mmg expert la gaya Aidan pegang spade tu…
    Heroin kecik pun join sekali yer :)
    Lepas ni ada dua orang pembantu la UA :)

    ReplyDelete
  25. wah hebatnya aidan...kecil2 dah pandai angkat cangkul.bagus!pas ni heroin kecik pun mesti jadi sehebat mama,papa dan abgnya hehe..greenfingers!

    ReplyDelete
  26. Salam Ummuaidan,

    Comelnya Arissa dok atas riba! Setakat ni Aleesya kalau Mak Aji solat di dok atas rocker dia, Sebelum solat Mak Aji prep dia sikit - borak2 sikit- pastu angkat takbir aje dia dah self-service, main sendiri. Habis bagi salam je, dia dah toleh nak sambung main ngan kita. Jadi doa sambil main cak2 ngan dia!

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads