Wednesday, 19 June 2013

[Wordless Wednesday]Bilo Budok Jate Main Jjua...

Baru balik klinik appointment today...nampaknya anak bulan belum kelihatan lagi.. mungkin 'adik' nak dok beberapa hari lagi dlm perut mak nie..:)

Untuk hilanglah sedikit gundah dihati mak nie layanlah telatah si'abang' ketika masih lagi 'single' nie..

'Abang' yang tekun menggoreng...sapa sanggup makan?

Mak hanya mampu melihat dan tersenyum tengok 'abang' yang dengan kreatifnya setup his workplace, siap susun kerusi meja sendiri tuh..


p/s : Bilo dudak jate main jjua maksudnya bila budak lelaki main masak-masak...hheheh


31 comments:

  1. Assalam Ummu...
    Baby belum nak keluar lagi...hehe
    Kreatif Aidan main masak2 sorang2 tapi tak lama lagi ada teman bermain dah.. :D

    ReplyDelete
  2. dia msh lg syok duk dlm perut tu kak oi... sian si abg main msk2 sorang ek

    ReplyDelete
  3. jjua ga'po tu aidan? buleh jadi chef besa nati ni...

    ReplyDelete
  4. Lebih kurang jugak bahasa kita yeh UA....dudak = budak....tukar pangkal je...
    Tak pelah lambat pun ...boleh berblog lagi hehe... Nanti kalau tak rindu Okje kat sini. Dah emak pun pandai masak, anak pun menurun le!

    ReplyDelete
    Replies
    1. gitu yer orng muar sebut...baru tau..

      yg anak masak tuh tah haper2 kan..hehe

      Delete
  5. Pndai dia main sendiri... Ada gaya seorg chef tu.. Hehe

    ReplyDelete
  6. lepas ni ada genglah dia.. ;)

    ReplyDelete
  7. ingatkan main jual-jual-meniaga kedai makan

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum ummu...
    tak per tu... bulan belum nampak pun kan.. sabar je la.. tapi mesti ada sedikit rasa gundah di hati kan.. semoga semuanya di permudahkan nanti.. :)

    main masak2 plus main kawin-kawin.. hahahaha.. or main jual2.. tu la dulu kecik2.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkumsalam nani..
      thanks yer maknani..mmg kena bersabar disaat2 gini..

      Delete
  9. Assalam Ummu..
    hihihi..comel tgk abg Aidan tu..main goreng2 ye..
    sabor ye abg aidan..tak lama lg adalah kawan nk main tu...:)

    ReplyDelete
  10. main masak2 ye...iman pun suka ni..muhammad suka main lego..

    ReplyDelete
  11. Hehe takde geng lg dia.pasni ada adik mesti lg meriah.UA org kelantan ke?

    ReplyDelete
  12. Entah-entah petang ini adik aidan menjentuk dunia ummu.
    Aidan tak ada teman pun boleh main sendiri ummu.
    Janji hati senang. Tengoklah dia senyum penuh makna.

    ReplyDelete
  13. comey je aidan...dok jjua ggapo tu....? teringat pulok kecik2 main jjua nge saing2

    ReplyDelete
  14. hahaha..Aidan main masak2...kesian dia main sorg2...:)

    ReplyDelete
  15. lepas ni aidan dah ada geng ler sabar sikit lagi jangan gaduh2 cukup :)

    ReplyDelete
  16. tak lama lagi tak sibuk memasak dah,sibuk menjaga adik pulak. :)

    ReplyDelete
  17. Haha..tergelak saya baca tajuk entri ni. Saya pun dah hampir terlupa istilah 'main jjual' tu. Mak rajin masak, Aidan Pula tiru aksi ibunya memasak. Kiranya Aidan ni serba boleh. Bertukang, berkebun dan memasak. Lps ni hrp2 dia pandai mangasuh adiknya pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. agaknya ms che adry kecik2..maing jjual bbedil kayu kot..heheh..
      yg part jg adik tuh kena bg training dl tuh..:)

      Delete
  18. salam UA...

    hamboi terus keluar longhat kelate ye... :)

    ReplyDelete
  19. hensem lar...aidan ni...manis senyumannya.hehe...sis, jiayou jiayou ah! push push push nanti!

    ReplyDelete
  20. Comelnya abang main masak2 he..he.. Adik tak lom nak keluar lagi tu sebabtakut abang buli he..he...

    ReplyDelete
  21. hehehe.. masih sihat lagi yer UA... comel lah tgk aidan ni

    ReplyDelete
  22. salam dik,
    bestlah Aidan, aktivitinya banyak membawa kenangan masa lalu.Nostalgia yg.manis.

    ReplyDelete
  23. pandai Aidan masak... boleh buat naatu ni... hihihihi

    ReplyDelete
  24. Alololo abang Aiidan prektis nok masok untuk adik ker tu? Buleh harap dah ni pesen dio.

    ReplyDelete
  25. kih3x...men masak2x la aidan...cara lah..ni mesti jangkit si ummi slalu msak ni ^^

    ReplyDelete
  26. alamak...tokleh nak nggaku ore klate lg la k imi ni sbb ingak ko mmain jjual..ehehe!!

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads