Wednesday, 12 June 2013

Pokok nie...Pokok Apa Yer..?

Pokok ini mengkin jarang dilihat..

 Bunganya..

 Buahnya...bila kopek didalam boleh dimasak dan makan..

Pokoknya...agak rendang..

Sapa yang hendak meneka, silakan..
Pagi esok kita bagitau jawapannya...ok?
Hadiahnya..? 
Mungkin boleh tapi tak janji..sorry yer..:)


30 comments:

  1. salam UA, MasyaAllah kacang apa ni ummu? Mmg tk penah tgk...

    ReplyDelete
  2. Assalam Ummu ... Nda penah nmpk tau....tapi rupa dia cam petai kan....

    ReplyDelete
  3. takde idea nk komen pokok hapakah itu kak.... pokok kacang yg dana rasa tp tak tau kacang apa heheh...

    ReplyDelete
  4. Seperti petai belalang je nih.

    ReplyDelete
  5. pokok besar ke kecik ni? huhuhuhu...kalau petai belalang kecik ja. tp dlm gamabr ni mcm besar....huhuhu.....ke petai fiji yang abuaidan beli hari tuh?

    ReplyDelete
  6. Kakak suka teka-teka ni Ummu tapi itulah yg ini confirm kakak tak dapat teka. Nama aje org kampung tapi tak tahu nama dia. Kacang tu memang kacang tapi kacang apa hahaha....

    ReplyDelete
  7. Salam...macam petai je gambar kedua tu

    ReplyDelete
  8. bunga kesidang + pokok kecubung + pokok petai..

    macam itu le jadinya... kan?

    ReplyDelete
  9. tak pernah tengok....susah juga nak meneke nie he heee.....

    ReplyDelete
  10. apa yer namanyer.... mcm kenal je ni

    ReplyDelete
  11. salam ummu...bab teka meneka ni memang kalah...Apa2 pun memang cantik sekali...

    ReplyDelete
  12. xtahu kak..mcm petai pun ye..tp pokok petai tinggi

    ReplyDelete
  13. petai belalang..kan

    pernah tgok di majalah tv3

    ReplyDelete
  14. erkkk... blur terus... macam petai.. tapi petai serumpun.. macam kacang.. tapiiiii apa jenis kacangnye.. :) cikguuuuuuu sila terangkan.. :)

    saya teka pokok kacang bunga kuning... :)

    tengah golek2 petang ke? hehehe

    ReplyDelete
  15. As salam ummu,
    Saya biasa lihat pokok ni ditanam di kuartes pekerja masa kecik2 dulu. Mungkin juga pelanduk dua serupa tapi hampir sama. Kacang dhal jawapan saya....

    ReplyDelete
  16. UA.... lagi mau tanya Okje yg buta kebun ni! hehe... mmg fail aje le hehe

    ReplyDelete
  17. mcm biji petai...apa namanya Nor..

    ReplyDelete
  18. hehe memang tk tau... cam x pernah nampak lak... hehehe

    ReplyDelete
  19. macam gambar petai dalam entry sebelum ni je.. ;)

    ReplyDelete
  20. macam petai, tak sah2 bukan.... tak tahu nak teka apa... sabar menanti jawapannya.... saya surrender :)

    ReplyDelete
  21. kacang tapi tak tau kacang apa...kacang merah ke? hehehe

    ReplyDelete
  22. assalamualaium..lama tak jalan kat kebun akak, saya pernah Nampak kat kawasan hutan nearby rumah saya pokok nie..rasenya kalau tak silap petai belalang. saya tengah bertani mengusahakan tanaman jagung .kut nak try kalau boleh hidup dengan ajaran akak nie..anak murid nie mintak tunjuk ajar.. InsyaALLAH

    ReplyDelete
  23. salam dik, ohh ini kacang parang, kalau bukan itu petai hutan..hehehe macam bagus je.

    ReplyDelete
  24. haha..dah tau jawapan nya dr entry di depan...:)

    ReplyDelete
  25. Salam Ummuaidan,

    Semacam petai aje?

    ReplyDelete
  26. Hehe.....ros backdated.baca jawapan dlm N3 jawapan baru baca N3 soalan. Gini rupanya pokok dhal....jakun la

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads