Wednesday, 5 December 2012

[Wordless Wednesday]Do You Like Yellow Shower or Flame?

Flowering only during hot season

Yellow showers tree

Flame tree

(pink color) of the same family .. 

Kat tanahair banyak kan pokok nie..?

16 comments:

  1. flame tree tu ada..pokok semarak rasanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rs pn mcm pernah nampak kat sana..cuma tak ingat nama..semarak yer..

      Delete
  2. ala...tak tahu nama pokok...tahu pokok cantik jadi suka..hihihi...ni kat tepi jalan ke kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pun buta nama pokok2 jgk yut..pokok semarak diorang cakap yut..

      Delete
  3. di kemaman ni banyak yang kuning tu..sekali berbunga penuh kuning sepanjang jalan...sangat rasa dioversea bile diorg berbunga..(mood berangan)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie sebenarnya nadia pokok nie berbunga kat sini masa dekat2 musim krismas..byk kat jalan2 nie..bila berbunga baru obious

      Delete
  4. Ummu..
    Atie suka bunga yg warna Kuning....
    Plan masak ape hari ni?? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. atie ..sy pun ska yg kuning gak terserlah...
      eee..hari ni masak nasi lemak..makan sampai bwk pegi outing..heheh

      Delete
  5. Sini panggil pokok semarak ummu. Kalau musim macam terasa berada di luar negara ketika musim bunga. Penuh dgn bunga sampai atas jalan. Cantik:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pokok semarak yer kak...ingat2 lupa..betul tuh bila berbunga mmg meriah..tp kat sini berbunga musim panas..dkt2 krismas..terserlah sekali ...

      Delete
  6. kat tepi2 jln kan biasa ada pokok-pokok besar camni.....flame tree tu sangat lh cun

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo kat tepi jalan jenuhla nak sapu bngo dok dini...
      dua2 pun canti yer dok..

      Delete
  7. Sya suka flame tree..(baru tau nama omputihnya)hehe..cantik..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy baru tau nam ommeyalunya hehehe

      Delete
  8. ya ya..kat sini pun ada..tepi jalan raya nak balik rumah saya ada..bila waktu berbunga cantik sangat..rasa nak berhenti amik gambar je..

    ReplyDelete
  9. a'ah.namanya okok semarak.budget tau nama2 pokok,ahahah!!!

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads