Wednesday, 9 April 2014

[WW] Cara Beli Jiwa 'Peladang'







Thank you to Mr & Mrs. Adam Bukhs from Canada...the best token ever..:)

26 comments:

  1. Wah lepas ni meriahlah ladang UAA ye... banyak dapat benih tu.. geram pulak akak tengok .. rajin menanam ye :)

    ReplyDelete
  2. salam UAA, mari jauh tuh...sure meriah laman ni...de ko tane semo tu ummu...hehehe...selamat n'ane deh!!! arissa sehat doh ko?

    ReplyDelete
  3. bestnyaaaa...anak benih dah sampai....sampai masa utk bercucuk tanam semula....kat sini pun cuaca dah makin ok, setiap petang dah hujan...rumput2 dan pokok2 gembira keriangan....kehijauan kembali menjelma....Alhamdulillah, syukur....

    ReplyDelete
  4. banyaknya benih...kena rajin menanam nih.

    ReplyDelete
  5. benih2 beli kat pasar gini boleh hidup ke? pernah beli tapi x hidup lepas tabur..

    agaknya benih yg beli tu x sesuai kot dengan tanah kita..

    ReplyDelete
  6. boleh hidup inshaallah..dl pun dorang pernah bg tnam hidup jerr..tahan lama jgk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. benih yg packed memang ade expiry date..pilih yg paling lambat expired, krn benih tuh lebih fresh..

      Delete
  7. Pilih ajelah yg mana satu nak semai dulu UAA. Kat Fiji kena tanam ikut musim kan. AAA mesti sibuk dan tak menang tangan. Aidan tolong ummu dan abu jgn pulak terabur benih tu semua sayang... auntie nak tengok hasil Aidan semai:)

    ReplyDelete
  8. tanam sikit setiap satu jenis, mesti calourfull...

    ReplyDelete
  9. CA pun dok tangguh lagi nak menanam ... hujan dah turun... time dah ok ..

    ReplyDelete
  10. Semakin meriahlah ladang UAA nanti, boleh simpan bekalan sayur untuk 2-3 tahun agaknya... Untung encik suami dapat isteri serajin UAA....

    ReplyDelete
  11. Salam Ummu..
    wahh bestnya dapat kiriman ye... makin byk lah nak di tanam tu ...:)

    ReplyDelete
  12. banyak benih. seronok2!

    sy hijrah bulan depan pon sy akan bawak benih2 sayur n buah ikot sy. heh..

    ReplyDelete
  13. Meriahlah kebun Ummu lepas ni...... :D

    ReplyDelete
  14. seronok nya sy pun sdg berjinak-jinak berkebun

    ReplyDelete
  15. benih2 bunga tu cantik2 la Nor..

    ReplyDelete
  16. salam UAA...


    wahh banyaknya benih-benih... pas ni makin bnyk le hasil..

    ReplyDelete
  17. Untungnya ada geng peladang yg perihatin hehe

    ReplyDelete
  18. bestnyer kak... pasni msti ada mcm2 bunga n sayur mayur akak tanam

    ReplyDelete
  19. wahh banyaknya, I dah bayngkan farmville dah keliling umah u ni. Selamat berladang uols.

    ReplyDelete
  20. mcm2 ado… dari bunga hingga la sayuran… yg paling mencuri perhatian saya beet root tu…. nyum nyum...

    ReplyDelete
  21. wah bestnyer... jauh datangnya tu, moga tumbuh suburlah nanti ye r

    ReplyDelete
  22. seiring.. bunga dan sayur-sayuran.. ;)

    ReplyDelete
  23. Best yer....!! Bolehla mula mnanam sbb musim sejuk bkal mjelang dh...motivasi utk para pekebun lbh rajin.hihihi

    ReplyDelete
  24. jauhnye beli benih. dari canada.

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads