Wednesday, 30 April 2014

[WW] Rezeki Dari Yang Tak Terjunjung


3 hari yang lepas

Yang pagi nie...cukuplah kan buat masak bersama2 ngan ayam atau daging goreng kunyit..

Walaupun sudah berusia dan tiada rumah yang kukuh..alhamdulillah masih lagi berbakti untuk peladangnya..

17 comments:

  1. nak masak apa tu...tak boleh simpan lama2 dalam peti ais,kan...sedap digoreng ketika masih ranggup..

    ReplyDelete
  2. Kalau dah jenis tanah subur tak ada proper rumah pun menjadi juga hasilnya. Banyak pulak ye UAA. Ini kalau ada junjung lagilah menjadi makan tak habis kakak rasa.

    ReplyDelete
  3. salam kak

    kacang panjang muda2 mmg sedap dibuat ulam, kerabu, celur gitu mkn ngan budu/sambal blacan. kacang botol sy tanam awal tahun ni pon dh mula berbunga dan berbuah.

    ReplyDelete
  4. masak bening dengan pucuknya sekali tambah terung pun ok jgak...tapi ramai org tak lalu nak makan kalau masak cair mcam tu..

    ReplyDelete
  5. goreng kunyit sedap!! xpun wat ulam sj,,

    ReplyDelete
  6. Salam Ummu...
    wahh.. ada jugak rezeki pagi ini...
    rinduuu plak dgn N3 Arissa tiap rabu....hehe

    ReplyDelete
  7. Banyak juga buahnya tu Ummu...cukup untuk Ummu sekeluarga kan :)

    ReplyDelete
  8. kacang panjang ni saya suka sangat tapi yg mentah je. buat ulam. kalo yg masak digoreng ke dlm sayur ke, saya letak tepi. ntah perangai dapat mana la gitu. heheh...

    ReplyDelete
  9. mmg kan kak, kacang panjang nih kalu dh berbuah mmg banyak betul hasil nyer... dh menyembah bumi pun ada jgk buah... bgs2

    ReplyDelete
  10. banyak tu ummu...jenuh nak mkn kan...termenung jap tgk kacang yang menjadi2 ni...sbb yg sy punya mcm kena penyakit..belum sempat membentuk kacang...dah jadi kering

    ReplyDelete
  11. Salam UAA, kalu nok bebuoh tu...kot mano dia tetap bebuah jugok....rezeki bonus la tu ummu hehehe

    ReplyDelete
  12. ada sokmo bekalan sayur..
    ni kalo goreng ngan ayam kunyit pon sodap..

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah suka lihat rezeki dari hasil tanaman sendiri :D
    bagus la moga rezeki sentiasa dimurahkan Allah.. saya rumah flat nak tanam pun atas pasu jer huhuuu :D

    ReplyDelete
  14. Alamak, sedapnya segar2 tu. Mesti crunchy kan. Kami di N9 ni kadang2 masukkan dalam gulai. Gulai lemak cili padi dengan ikan ke, atau lemak putih campur sayur lain ke, atau buat pecal ke, atau buat rendang campur ayam...

    ReplyDelete
  15. Kalau dah namanya rezeki tu, di mana-mana pun rezeki juga...kan?? Saya juga suka kacang panjang, tapi saya lebih suka kacang panjang yang dimakan mentah-mentah sebagai ulam...

    ReplyDelete
  16. Bagusnya masih lagi berbakti walau kurang kasih sayang… boleh ambil sifat postif kacang panjang ni utk apply dalam kehidupan harian :)

    ReplyDelete
  17. I is jeles ok. Kami beli buncis sebab cheaper, tak setanding kacang panjang ni kalau nak buat ulam. celur cicah budu pun mabeles ni.

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads