Friday, 10 August 2012

Petola Ayut - Day 13

Semai - 29/7/12
Mula bercambah - 6/8/12

Hari ni (hampir 2 minggu), daripada 5 benih yang disemai hanya 3 bercambah,


 - Bila diperiksa dan dikorek balik tempat benih yang ditanam,
 satunya benih langsung tak bercambah -masih elok
Satu lubang lagi - benih tidak dijumpai (mungkin dimakan serangga)

Untuk detail progress click : Label Petola

7 comments:

  1. salah satu risiko juga bila tanam direct kat tapak menanam - kena makan semut. sebab kandungan gula dalam biji benih tu dah jadi makanan dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuh sbb bila tanam..letak lebih sikit dlm satu lubang..kalau nak 10 pokok letakler..err 20 kerr..hehehe

      Delete
  2. dah 3 dh bercambah.Alhamdulillah..harap membesar dengan subur petola ayut ni!hihi..tp skrg ujan je kan kak.tak pape ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ujan dah beres..alhamdulillah...nanti bila berbuah akak eksport kat yut err..

      Delete
    2. wah..best yer!hihihi :)

      Delete
  3. eyeaa..petola ayut dah tumbuh.Alhamdulillah.

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads