Tuesday, 1 July 2014

Masa Untuknya Membentuk

Bila dikira masa terasa lambatnya nak mengecap hasil
almaklumlah kena menunggu 4 bulan lebih baru boleh tersenyum..
Sudah memasuki bulan ketiga alhamdulillah..
Nampak mereka mula membentuk
melipat melipat kemas daun2 muda kedalam

Perhatikan sahaja gambar yang dikongsikan
sebagai mencuci mata 
segar dari ladang...





 Inshaallah sebulan lebih lagi barulah nampak gaya tuk menuai..
Nampaknya dalam tahun nie, musim nie..
inilah satu2nya batch kobis yang dapat ditanam..
lepas nie rasanya boleh tanam tapi mungkin tak sempat menuai hasil..
baik jangan tanam kan...:)

17 comments:

  1. Dalam keadaan tu, daunnya boleh disayur?
    Kalau boleh, x payah tunggu sampai membulat....

    ReplyDelete
  2. salam ramadhan
    singgah pagi....lama rasanya sy x blog walking
    hari ini ada peluang so singgah jap =)

    ReplyDelete
  3. Nanti tiap2 hari makan sayur kobis. Tak sabar dah ye ummu nak balik...

    ReplyDelete
  4. Selamat menyambut Ramadhan Al mubarak...bestnya dpt bercucuk tanam..makan dari hasil tuaian sendiri..

    ReplyDelete
  5. kobis masak lemak. popia inti kobis. kimchi. salad kfc. ulam kobis cicah smbal blacan. jeruk kobis.

    ewah. mementang puasa. padahal hasilnya lepas puasa.

    aaaa kobis celup tepung? ok melampau. hihi.

    salam ramadhan kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2.. jadi rambang mata dengan idea yang pelbagai..
      psstt: muntah kobis kalau semua menu tu dibuat untuk berbuka nanti.. hehehe..

      Delete
    2. sis aizamia, hihihi sy bab idea makan.. time2 pose plak tu. mmg kak.. kemain lagi. hujung2 sahur telur goreng kicap ngan sambal jek. hihi

      Delete
  6. Masya Allah, geramnya tengok daun2 kobis tu..

    ReplyDelete
  7. nampak segar dan ranggup..geram ja nak petiknya..

    ReplyDelete
  8. tak pernh tgok real pokok kobis ni..

    ReplyDelete
  9. Aaaaa da jelas jeles tgk kobis nya mcm kt Cameron daa....kalau la sy tnm menjadi mcm ni rasanya asyik duk luar umah saja...excited tgk kobis menjadi!

    ReplyDelete
  10. Nak tuai skang pun dah boleh kan?

    ReplyDelete
  11. salam UAA, best nyer tgk kobis tgh menggulung....unik sungguh ciptaanNYA

    ReplyDelete
  12. bilalah agaknya saya nak menanam ni macam tak mungkin jer:)

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah, seronoknya UAA hasil kebun sendiri..

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads