Wednesday, 23 July 2014

[WW] Jangan Tertipu


Nampak sodap kan panas2 baru lepas  goreng..

Bila bukak..aahhhh..naper inti cenggini? mana kentang, mana sardin atau keledek..?

Indian traditional sweet nie yang dipanggil Ghujiya..inti didalam diperbuat dari kelapa, campuran nuts serta susu pejal..kalau musim perayaan dorang suka lah makan nie... aku buat nie resepi pun korek internet, tapi alhamdulillah memang mebeles tuk bg kat tetamu & kengkawan nanti..inshaallah

19 comments:

  1. assalamualaikum ummu...yer la ingatkn karipap tadi...:)

    ReplyDelete
  2. ha ah ingat karipap inti mayonis tadi..

    ReplyDelete
  3. Ada dah tertipu dengan gambar UAA.. ingatkan karipap .. bentuk jer sama tapi inti nya yg berbeza ye UAA..

    ReplyDelete
  4. macam karipap, tapi bukan rupanya..

    ReplyDelete
  5. hahhh ada karipap versi manis kat sana? derang pon kelim macam kelim karipap gak ke?

    ReplyDelete
  6. lain tempat lain caranya..
    kita kuih2 kl ni pun x berapa dah.. bnyak inti kelapa..

    ReplyDelete
  7. Karipap skrg inti dah macam2.... Telur rebus sebiji pun ada....

    ReplyDelete
  8. Kalau dah duduk dgn komuniti mereka kenalah ikut cara mereka juga UAA kan. Lagi terbaik apa yg dihidang mereka suka. Kalau UAA teringin cara kita buatlah sikit..

    ReplyDelete
  9. kuih nie tahan lama ker...

    ReplyDelete
  10. Kelebihan duduk tempat orang boleh belajar makanan tradisi depa, rajin tak rajin jelah kan ummu.

    ReplyDelete
  11. salam UAA, mcm spera pun ada...nmpk bertambah la koleksi sekut rayo...hehehe

    ReplyDelete
  12. oo yeke? baru tahu ni..mat2 ingatkan karipap tau..

    ReplyDelete
  13. Ucap Salam Aidilfitri , mohon salah silap dimaafi,
    Terkadang kita bicara dan menitip kata, Yang terkadang mengguris rasa, Walau menyepi seketika, Ingatan itu tetap ada. Terima kasih terus menyokong KA , Selamat hari raya, maaf zahir & batin dari KA sekeluarga

    ReplyDelete
  14. salam Ummu...
    ohhh ingatkan karipap tadi... sama sebiji..:)

    ReplyDelete
  15. ada persamaan dengan karipap. jadinya sepupu sepapat karipap jugak la tu :D

    ReplyDelete
  16. kalu kat teganu karipap inti sambal ikan..hihih..

    ReplyDelete
  17. macam pernah makan jenis ini, tapi saiz kecil...sedap gak

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads