Sunday, 28 July 2013

Extra Harvest for Giveway

Seronokkan berkebun terutamanya bila time dah menampakkan hasil dan mengutip hasil. Namun begitu selalu yang terjadi hasilnya alhamdulillah tak habes nak makan..beriya menanam menikmatinya kadangkala tak sampai 50%. 

Pun begitu, hasil dari berbudi kepada tanah tidak harus disia-siakan..kalaupun kita tak habes makan namun orang2 disekeliling kita ada yang belum merasa lagi kan..kalau ade lebih, rezki merekalah..

Tuaian pagi ini setelah rezki dikebun  nampaknya tak berhabisan..go giveaway lah jawabnya... 

 Sawi putih dalam 10 pokok yang gemok-gemok..

Kobis bulat yang baka baru agak padat dan berat..juga brokoli  

Untuk rakan-rakan dan jiran sebelah rumah..

Bila dah dapat clear kan sikit rasa lega sikit..kalau dok tertunggu kat batas tuh risau jugak takut semakin matang jadinya...alhamdulillah cukup puas dengan hasil dimusim ini..:)

18 comments:

  1. Wow.. gemuknya sawi putih tu...
    dibuat masak lemak sedap tu...

    ReplyDelete
  2. salam ummu...alhamdulilah itulah ganjaran yang kita dapat dari hasil usaha kita kan..semuanya dengan izin Allah jua...Kak siti pun macam tu lah jugak...kadang2 agak jemu juga kan bila asyik makan benda yang sama tiap2 hari...Insyaallah kalau ada lebih tu dapatlah jugak diagih2kan dengan kawan2kan...

    ReplyDelete
  3. amboi sayur dia comey nya. Geram! Pos kat saya sikit hihih

    Salam Ramadhan :)

    ReplyDelete
  4. assalam UA... gebu dan lebar sungguh sawi putih tu.. seronok menuai jadinya..

    ReplyDelete
  5. Assalam ummuaidan
    Tuaian yang sungguh molek dan berbaloi!

    RUGInya Pak Temuk tak jadi jiran ummuaidan! Ada ke lot sebelah utk Pak Temuk beli-hutang utk cacakkan rumah?

    ReplyDelete
  6. assalammualaikum dik,
    wow..hebatnya.Alhamdulillah.Sedap tu kubis manis.

    ReplyDelete
  7. salam semua..

    sy lili pengedar sah shaklee di seluruh malaysia..

    jemput jengah blog saya jika ada kelapangan yer.. :)

    Jum FOLLOW BLOG http://iffahadani.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. untungnya berjiran dengan UA... Bagus rajin berkebun, rezeki lebih boleh kongsi dengan jiran2 :)

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah tak sia2 berbakti ngn tanah kan kak... dpt hasil utk diri sndiri pastu boleh kongsi2 lg...

    ReplyDelete
  10. wah..semua tu kegemaran saya...seronok tengok hasil sebegitu ^_^

    ReplyDelete
  11. geramnya tengok sawi yang domok2 tu.... masak apapun saya suka lagi2 kalau rebus aja sedapnya....

    ReplyDelete
  12. Yuuhuuuu...untuk jiran alamaya ni tak ada ke? hehe
    Bestnya tengok hasil tanaman kitakan UA...

    ReplyDelete
  13. inilah untungnya orang berbakti pada tanah...dapat hasil segar2

    ReplyDelete
  14. wah! rezeki lah Ummu...
    subur2 je tgk hasil tuaian tu..:)

    ReplyDelete
  15. semoga bertambah murah rezeki...

    ReplyDelete
  16. aduhai seronok tgk geram segar2 lagi tu !

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads