Wednesday, 17 July 2013

2 Minggu Sudah..

Dalam duduk tak duduk, diam tak diam..rupanya dah 2 minggu berlalu dan usia Che Mek Arissa nie..heheh. Tapi masih panjang lagi nie perjalanan 44 hari pantang dan diet tension..huhuh


Alhamdulillah Arissa so far in good health, takder demam mahupun meragam. Cuma kalau cuaca panas tuh cepat naik ruam panas..tak boleh balut lebih2 atau pakaikan lebih2..sebab tulah bila perhatikan bahagian muka, dada dan lengan kalau berpeluh tuh banyaklah heat rashes yang kuar. Agaknya sebab masa ngandung dulu tuh asyik panas jer kot, tuh yg Arissa dapat tempias..huhu

Sekarang cuaca dah jadi sejuk,bila malam tuh tido mesti nak kena selimut tebal dan ber sweater..tapi Arissa kena balut berpada2 sahaja..yg abangnya lagilah kebalnya..selimut mahupun stoking memang allergik..tido ngan t-shirt lengan panjang (tuh pun singsing lengan) dan seluar track jer. Ade sekali letak selimut, dia terjaga tengah malam, boleh lagi bangun dan pulangkan selimut tuh balik dekat mummy..heheh.

Arissa kalau siang hari tidurnya tak berapa panjang, asik jer terjaga..tambah2 lak ade tukang buat bising dan tukang pemerhati bila nak tidurkan mahupun susukan adik. Tapi kalau malam tuh, alhamdulillah lebih panjanglah jugak..cuma jaga dalam 3-4 kali untuk susu.

Walaupun begitu, alhamdulillah sempatlah curi2 masa untuk buat apa2 yang perlu perlu sediakan iftari dan dinner tuk ayahnya, kemas2 apa yang patut dan berehat2 ngan blog nie..:)


32 comments:

  1. Ma┼čaAllah, Subhanallah! :)

    ReplyDelete
  2. Assalam Ummu...
    Baby selalu camtu kan, panas sikit mesti ruam akan timbul...tak boleh panas sangat..
    Samalah Damia, tak suka pakai selimut walaupun hari sejuk...

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum ummu

    comel,nampak bulu mata yg lentik tu..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah. Dua minggu dah semakin sihatlah. Jadi isteri ni macam2 nak fikir walaupun dlm berpantang, kasih isteri dan kasih ibu.

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah,walaupun awak berpantang sendirian tanpa jagaan rapi tapi masih mampu berkhidmat dan menjalankan tugas sebagai ibu dan isteri. Kagum supermom seperti awak,semoga awak sekeluarga di kurniakan kesihatan yg baik. :)

    ReplyDelete
  6. dah 2 minggu kejap je berlalu...

    ReplyDelete
  7. comelll nya Arissa...tak sedar dah 2 minggu. Tenang je tido..
    Alhamdulillah tak kuat meragam erk..Pa'e dulu kecik2 sllu jg ada ruam, letak cream Dropolin terus ok...:)

    ReplyDelete
  8. Ya Allah... ummu dah makin comellah:)
    Abang Aidan pulang selimut nak bagi pada adik Arissa dialah tu agaknya. Makin sayang dah si abang sebab itulah siang dia mengawal adik sampai susah nak tidur.. Tapi lebih baik banyak tidur malam ummu jadi kita pun dapat tidur sama.

    psst: muka pun almost catching-up iras abang aidan dah kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ms kecik gini mmg muka mrk nampak seiras kakak..tp bila besar sket lg tak tahulah...:)

      Delete
  9. teringat masa pantang dak Nuha.. tetiba rasa rindu suasana tu.. hehehe..

    ReplyDelete
  10. geram nyer KA tgk baby UA ni.. rasa nak cium2 pipi che mek arissa ni ! neway take care ye

    ReplyDelete
  11. comelnya..akak suka peratikan bayi tido...suci bersih ja wajah mereka,kan..

    ReplyDelete
  12. salam ummu...Alhamdulilah tak sangka 2 minggu dh berlalu...nampaknya semuanya berjalan dengan lancar...habis je pantang ni ummu sibuklah pulak nak mengulang keklinik menguruskan pasal Arissa Zahra lah pulak...yelah dengan berbagai dos yang akan di terimanya...maka bertambah2lah rutin dalam kehidupan kita sebagai seorang ibukan..apa2 pun jalani kehidupan ini dengan hati yang gembira...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kak siti..
      sebenarnya ms usia seminggu pun dah pegi klinik appoinment..dlm seminggu lg lak ade lg..tp cucuk tuh lom lg lah..:)

      Delete
  13. salam UA, nyenyak nyo cek mek tu tido...bahagia tgk baby tido kan...so innocent...

    ReplyDelete
  14. suka tengok baby masa tido...tenang ,suci...ia lah bidadari dari syurga yang dikurniakan untuk kita, amanah yang perlu dijaga dengan baik...

    salam ramadhan dari bunda....

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum ummu..
    alahaiii.. comeynye arissa bertopi salji tu... sejuk ye sayang...
    lena dia tido ye.. kalau ummu nak tahu, sama je arissa ni ngan fiyya.. tido siang sekejap2 je.. tapi kalau tido malam alhamdulillah.. bangun utk nyusu, tu pun pejam mata.. mamanya lagi malas.. bagi susu cam tung je.. kalau kasi susu botol kena bangun kan.. huhuhu.. dasar mama malas betul.. :P huaaa.. so far 2 - 3 kali gak dia mintak susu tengah malam.. tapi subuh lena sampai kul 7 or 8 am.. sib baik mamanya keje dekat.. leh kuar 8.30 camtu.. tapi setiap hari mandikan fiyya dulu sblm hantar ke rumah BS.. takot BS tak sempat kan.. biar kita buat senang.. tapi setiap kali balik fiyya BS siap mandikan pakai baju tido semua.. opppsss lagi satu.. citer pasal aidan.. sama je aidan ngan haikal.. tak nak berselimut.. kita sejuk gigil2 dia boleh biasa je.. sama jugak waktu gi CH dulu fiyya hari ke 46 tu.. abg haikal gi pasar malam gigil2 pun pakai baju tido kain cotton tu je.. harap tutup telinga and sarung tangan je.. lain semua tak nak.. huhhh.. oppss lagi satu.. fiyya skrg dah pandai bukak stokin sendiri tau.. kita bagi pakai comel2 aleh2 tengok kejap je.. sebelah dah takde.. alahaii anak..
    opss lagi satu.. :P hahahaha.. nani ngan mr mama pun perasan.. yang fiyya mukanya sebijik muka kinah.. leper je.. wahahaha.. tapi kinah ada lesung batu.. eh lesung pipit.. tapi fiyya nan adoo.. :D ok dah.. panjang rasanya mcm buat entry sendiri je.. sori tuan tanah kedaung.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkumsalam nani...
      ooo..sama yer fiyya ngan arissa..hmm..menyusu sikitlah nyer lama jgk..jenuh nunggu nak letakkan..heheh..
      arissa lak pandai tendang stoking..asyik jer tercabut..huhu

      Delete
  16. Semoga akak & baby akak terus sihat. Tedi datang sini nak mengaji pasal tomato jap, hehe.

    ReplyDelete
  17. subhanallah...comel sgt bb arissa...sonok dpt bb kecik ....selamat berpantang....

    ReplyDelete
  18. Wah! Arissa is so comel. Such a sweet baby. Have a good confinement! This is the only time when you can pamper yourself.

    ReplyDelete
  19. Danish dan Aidan sama perangai... kalau baju, mesti selak bagi Nampak pusat baru boleh tidur lena... selimut is the big NO :)
    Alololo, geram tgk baby kecil tu tdo.. dah tak lama nak pantang tu... another half way to go :)

    ReplyDelete
  20. Alo alo.... Sedapnya dia tido.... Aidan camne YA tak jeles ke dia dgn Mama?
    Beranak normal senangkan... Dah tak de luka yg nak dibela...

    ReplyDelete
  21. kirim slm cium peluk kt bby tuh ek kak... msti sedap je bau syurga tuh...

    ReplyDelete
  22. sweet & cantik. bersyukur kan :-)

    ReplyDelete
  23. arissa sedang cuba mnyesuaikn diri and kulit dgn cuaca sekeliling :)

    ReplyDelete
  24. arissa sedang cuba mnyesuaikn diri dgn cuaca ye :)

    ReplyDelete
  25. masih ade ruam merah2 lagi kat dahi arissa....bl cuaca sejuk ruam akan berkurangan sbb kurang berpeluh...apepun arissa ttp comel...nak cubit rase!

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads