Tuesday, 24 July 2012

Update on French Beans/ Kacang buncis

Planted on 24/6/12 - now a month after..let's check out..

 Look healthy and much bigger

Close up - almost ready for flowering

One of them
Two of them


                                                  All of them sharing the same garden bed



Ropes and bamboos for support. maybe need more ropes when they start flowering...

4 comments:

  1. suburnye..kalau agaknya begini keadaan tanah dan suhu di tempat saya, mungkin macam2 tumbuhan akan saya tanam terutama bunga2 ros@mawar.

    Puan tanamlah bunga ros, buat satu tapak khusus utk ros..pasti bunganya besar2 dan sangat indah.Kalau kita berdekatan saya akan tolong..hehehe..besarnya hati.

    ReplyDelete
  2. nak kata subur tak jgk kak..bergantung kepada cuaca..kalau musim panas kacang bendi ni tak idup..kacang panjang yang subur ..kalu musim sejuk kacang panjang yang tak idup subur...

    Kak, hubby saya nih dia tak encourage nak tanam bunga dia kata tak menguntungkan..membazir masa, takleh makan pun... bila sy nak beli benih bunga dia start tunjuk muka tak approve..so yg ada pun sy curi2 jer beli biasa dia takder..hehehe

    ReplyDelete
  3. ohh gitu ceritanya.Rasanya ramai lelaki fikir macam ni hehehe, 'kenapa nak berpenat lelah, sedangkan bunga bukan boleh makan'..hahaha..org.kelantan tidur sebelah akak ni pun cakap macam tu..macam2 kan ..cerita dunia.

    Kat rumah akak ni banyak benih bunga zinia, ada 5 warna.Lavender pun banyak..tapi lavendar ni tanam melalui keratan batang, macam ros.Benih mata hari pun dah banyak..juga benih labu manis.Kalau kita berdekatan saya dah pas kat puan..

    ReplyDelete
  4. thanks kak..kat sini takder kwn2 yg minat berkebun...seme cikgu2 ..so takleh nak kongsi hobby..benih, anak pokok kita pun tak tau nak bg sape.

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads