Wednesday, 18 July 2012

New seeds

Assalamualaikum,

Yesterday we went to Lautoka town and like a habit  every town that we go, I would look for MH (Morris Headstrom Supermarket).In  MH they have special gardening section where they sell things related to gardening and seeds. And here what i got from there,

 Dahlia - nice variety colors, should look for space to start planting...

New variety of tomato, can start planting now inshaallah by the time hot season started it will start flowering (since it maturity period is 3 months) 

 Watermelon - have to make some space for planting and maybe plant towards the end of cool season,


Mexican sunflower - have to wait till the current sunflowers matured and expired then would replace with  this variety,


Wish could get more seeds like cucumber, cabbages, sawi, honeydew or some other interesting veges, but not much choice there at this time...they displayed lots of flower seeds than vege seeds...


5 comments:

  1. salam puan,
    belikan saya benih sunflower mexican tu ye..mesti cantik bunga ni..
    Bila balik malaysia, duduk kat mana?

    ReplyDelete
  2. salam puteri...
    inshaallah kalau kita panjang umurkan berkawan..heehhe..
    balik mesia paling awal pun mungkin tahun depan..inshaallah...tp tgklah...
    saya asal kelantan, tp biasa keje KL dl... puan dok kota kinabalu or shah alam?

    ReplyDelete
  3. Kota Belud, sabah..60 minit dari airport kota kinabalu.Hubby i org, palekbang, tumpat kelantan.
    Kami dah menetap di kota belud, sabah.Kita kawan lah sampai bila2 hehehe..boleh saya terus membaca dan melihat perkembangan kehidupan bumi fiji dari kaca mata orang melayu, yg hidup disana.Fiji ni..dalam negara apa ye?..bila tanya member2..ada kata Jepun, ada kata papua, ada kata austrelia..saya tak cek peta lagi.

    ReplyDelete
  4. ok..kita kawan2 forever...
    fiji dalam negara Kepulauan fijilah..didalam benua pacific macam australia, new zealand. dalam peta memang kecik jerr....

    ReplyDelete
  5. hehehe gembira dapat kawan baru, ok kawan forever k.Insyallah.

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads