Sapa masa kecik2 dulu pernah simpan duit dalam tabung ayam atau kami panggil celen aye.? sila angkat tangan...baik..baik sila turunkan...tq
Zaman sekarang nie masih ade orang simpan dlm ayam gini lagi ker?
Tapi korang the bloggers mestlah simpan duit ngan nuffnang kan...
Nie tabung pn.UAA nie tuk beli pemanngang ajaib ataupun DSLR..
Kalo pemanggang ajaib tuh rsnya mungkin bolehlah dapat lepas simpan 2 tahun inshaallah..
Tapi DLSR tuh mungkin Acicha dah masuk sekolah pun belum tentu lagi kan...huhuhu
Alhamdulillah rezki sebelum bungkus baju..8 berjujuk dok display bergilir..kalo 1 add dpt singgit pun dah cukup syukur.
Tima kasihlah en.nuffnang..All the praises belong to Allah somehow yang menyampaikan rejki thru nuff...
Kadang aku realised bila kita kurang aktif makin banyaklah dia bagi..bila kita dok rancak2 berentri tiap2 hari, sunyi lak ia..isshhh...issshh...ker bila trafik sket taklah nuff kena byr byk2 cam ms trafik tinggi kan..

Alhamdulillah...
ReplyDeleteSalam Ummu... wahhh.. berderet tu...banyak.. Alhamdulillah...rezeki sikit2 lama2 jadi bukit..
ReplyDeleteeh! tapi mcm atie gak lah, time tak rajin update masa tu lah dia bagi byk.. hehe
Salam JUmaat Ummu :)
Deletealamak samalah tabung kita masa kecik2 dulu tapi dah pecah berderai terjatuh masa dok korek2 duit celah lubang tu
ReplyDeletemeriah tuh kak nor..kemain dah niat tu nak buat ape..
ReplyDeleteoitt zee ni 2taon nak beli kepchi pon tak lepas..huahuahuaaa..nak cakap pon i malu tau..
Kadang rezeki tu datang berderet-deret tanpa diduga.
ReplyDeleteIni bukan tabung ayam. Tapi ini macam sahamlah UAA ada masa naik ada masa turun
ReplyDeleteIni saham nuffnang tengah naiklah ni... so investors yg untung sama.
klasiknyo celen ayae tu? amboi ingat celen rumoh hadioh ore zaman kecik2 dlu…baru2 ni ado jumpo jugok, rugi dok beli ke anak dara. btw nak bungkus baju kelik doh ko? smp malaya jgn lupo la ore brunei atek deh, ambo kelik cuti akhir thn jah
ReplyDeletealhamdullilh:)
ReplyDeletebetul ckp ummu, kak mieja pon perasan ramai jugak yg cakap bila kita kurang aktip, iklan menderu masuk....
Alhamdulillah...rezeki tu
ReplyDeletebanayknya on going..byk tu..
ReplyDeletenti nak mengendap tabung kita plk..
Assalamualaikum Ummu,
ReplyDeleteK.Sham pun ada tabung emergency.
Seronok gak bila tgk penuh dgn syiling.
Syg pulak nak guna..
wahhh banyaknye cpuv..saya x pnah dpat hahah..tabung nuffnang da berapa tahun masuk 20sen sebulan je kot hihihi..
ReplyDeleteSaya juga dulu ada tabung ayam, tapi tabung tu mudah pecah...
ReplyDeleteBanyak juga CPUV tu, saya cuma ada kecik2 saja masih malu nak tunjuk...
Sy guna lagi tabung aye...boh duit anok-anok hihih...tgk entri ni lama da tak buka nuff...jap g nok intai jugok lah
ReplyDeletekami dulu buh dalam botol ridsect tebuk tu...yer..bahaya... hahahaa pastu kadang kazen buatkan tabung buluh, penuh satu boleh beli beskal roda tiga. hohohoho
ReplyDeletetahniah tuan blog..masyukkk..
ReplyDeletecamtu pulak ye..kalo rancak up entri sunyi..ish ni nuffnang nak pujuk balik la ni
sy letak tabung tuh sejak 2007 kot, smpai lani tak check2, taktau pon bape banyak $$$ yg ada, x penah skali pon check, haha!
ReplyDeletebetul la UAA. Bila tak aktif ni, banyak plak iklan. Terus rase bersalah sebab tak update blog.
ReplyDeleteSalam UAA,
ReplyDeleteMak Aji pun semak jugalah Nuffnang ni, adalah sesen dua, belum pernah dapat duit lagi nih. Excited semacam jugak ya! Dok saja oghe bui pitih!
salam ummu, tahniah2....buke sene nk buleh ko pitih ni...ke?
ReplyDeleteAda....dulu masa kecik Okje pun ada gak tabung ni....tapi tak ingat binatang apa....ayam je ke ?
ReplyDeleteorang pun selalu kata gitu UAA...kenapa yeh....apa kesnya pulak tak aktif dia bagi CPUV yeh?
alhamdulillah tahniah kak...sy pakai tabung buluh je hehehe
ReplyDeletetabung nuffnang CT suam suam kuku hihi.. xtau nak beli apa. ternak dulu la kot..
ReplyDelete