Tuesday, 10 February 2015

Maafkan Daku...


Aslmkum,

Apa Khabar? Terlebih dahulu saya ingin mohon maaf jika email ini menyinggungkan perasaaan Puan.

Ingat lagi tak seorang wanita yang tegur Puan di sogo?

Pertama sekali saya amat KECEWA KERANA puan TIDAK begitu mesra menerima sapaan dari saya.. Saya Cuba berfikiran positif TETAPI saya masih berpendapat Puan agak dingin melayan reader blog Puan. Walaupun saya ini HANYA silent reader SAHAJA, TETAPI setiap hari saya Akan membaca blog Puan.(TIDAK pernah miss)

Kedua, sepatutnya Puan memberikan sedikit ruang untuk kita berkenalan.. Mulanya saya AMAT GEMBIRA bila terjumpa dengan Puan TETAPI hati saya amat KECEWA dengan layanan Puan. Setiap kali saya ke KL, HARAPAN SAYA DAPAT LAH BERJUMPA MANA-MANA BLOGGER YANG SAYA FOLLOW.. GEMBIRA SAYA TAK TERKATA BILA TERJUMPA DENGAN PUAN TETAPI LAYANAN PUAN MENYEBABKAN SAYA SANGAT KECEWA.

SAMPAI SAHAJA SAYA DI SABAH, TERUS SAYA TULIS EMEL INI UNTUK PUAN..


Dear silent reader...

Puan tuh sebenarnya bukanlah hendak bermaksud sombong..namun sebetulnya dia tak tahu camaner nak react, terkejut pun ade tetiba disapa oleh sesorang yg dia tak kenali tapi orang tuh kenal dia dr penulisannya rupanya..

... maklumlah rsnya pengalaman yg pertama kali nie..

Puan itu jugak rushing sebab nak kejar cari tandas...baby dok cakap poopoo dah lama dah tapi asyik dok tangguh2..tuh yg kat sogo tuh terkejar2 carik toilet..takut si baby gatal bontot ker nanti ...

Dan puan tuh pun agak kepenatan jugak sebab sepagi dah ari tuh tawaf kat jalan TAR ngan anak2 kecik tanpa 'bodyguard' disisi'..

Maafkanlah dengan layanan puan yg serba salah tuh kan...

and terima kasih kerana sudi follow walaupun silent reader...i really appreciate it...

p/s- puan tuh pun sangatlah busy lately ngan urusan kerja dan keluarga..maklumlah nak kena adjust ngan new life..kerja pun tak boleh curik tulang sangat kan..:)

23 comments:

  1. tajuk entry kita sama.. tapi isinya lain... hehehe
    biasalah kdang2 org xsedar n xtahu situasi kita... so kalau sy klu jumpe sesape bila tegur n dia xbalas balik.. sy akan fikir positif...mungkin dia ada prob..utk sedapkan hati sendiri... hehehe

    ReplyDelete
  2. Allahuakbar
    dugaan sungguhkan.. baca pun mcm bz sgt puan ni...
    bila terkejut gitulh jadi nya...
    tkpe nti terjumpa dh fhm dh...

    ReplyDelete
  3. tak mudah untuk memeuaskan hati semua pihak :)

    ReplyDelete
  4. Alllahurobbi...
    Harap-harap the silent reader bacalah explanation ini UAA

    ReplyDelete
  5. Sbr ye dear..hope lps ni SR tu baca dan faham kenapa..:)

    ReplyDelete
  6. Susah untuk puaskan hati orang kan ... takpa2 faham kebzan itu ... settlekan dulu yang penting nanti sambung berblog lagi :)

    ReplyDelete
  7. huhuhu.... puan itu mmg nk kene tau, tgk kak kalah retis ada silent reader siap bt email terbuka lg

    ReplyDelete
  8. salams,
    beruntungnya jumpa silent reader dari jauh nun di sabah bertemu di sogo :)

    ReplyDelete
  9. Kesian dengan puan... ye betul kata KM tu.. bila jumpa mengejut memang tak tentu hala.. lagi pun nak uruskan anak yg nak popo tu kan...

    ReplyDelete
  10. Harap penjelasan dalam entry ni dapat menyejukkan sedikit hati SR tu.. ;)

    ReplyDelete
  11. begitulah penangannya dunia blog ni...bila baca posting dia rasa kemain ramahnya org ini tapi sebenarnya di alam realiti tidak sama..kemungkinan org itu pendiam shj dan muka nampak sombong..begitulah kehidupan kita sebenarnya, setiap dr kita ini ALLAH jadikan lain2 utk tunjukkan kekuasaanNya..berfikiran positif utk hidup yg lebih baik...(maaf ler, terpanjang plak...)

    ReplyDelete
  12. Kesiannya... kadang2 dalam keadaan terdesak kita melakukan sesuatu tanpa sedar apa yg kita lakukan melukakan hati orang. Ia pernah berlaku kpd ramai orang, saya juga pernah! Harap silent reader itu baca tulisan ini...

    ReplyDelete
  13. Alamak... setakat ni belum pernah lagi ada silent reader yg tegur saya. Harap2 takde la yg saya jumpa. Sebab blog saya pun suam2 kuku je. Kalau ada pun budak2 satu ofis tapi tak kisah sgt sbb mmg kenal.

    *Saya pernah berharap terserempak dgn UAA satu hari nanti. harap2 kalau terjumpa, dalam situasi yang sesuai.

    ReplyDelete
  14. Harapnya si silent reader menerima maaf terbuka dari Puan itu.
    Tak pernah letak muka pun, silent reader boleh kenal jugak.
    Hebat penangan blog UAA :)

    Boleh faham sgt perasaan terkejut bila orang tegur kita as blogger.
    Mcm2 perasaan berbaur...
    Ada la jugak kat UK ni saya jumpa dgn beberapa blog reader yg menegur...
    Ya Allah, tak tahu nak describe perasaan tu mcm mana...
    Kadang2 rasa nak berhenti menulis...
    Payah juga bila glamer ni.... hhahahha

    ReplyDelete
  15. kesian puan tak pasal2 kena cop sombong oleh SR...

    ReplyDelete
  16. tak mengapalah puan...kita tak boleh nak puaskan hati semua org..

    ReplyDelete
  17. alahai…..biasala UAA klu doh femes mmg gitu. start from now on u mmg kena get prepare ditegur oleh peminat2 apatah lagi skrg dah ada kat klang valley…. ibarat keluar aja rumah kebarangkalian org kenal kita sgt besar, walau pun u x expose muka tapi org luar kenal anak2 u…..pepepun 1st time kena tegur sure cuak gak kan, heheh. pasni ni kena praktis jawapan2 yg bakal ditanya peminat doh laaa :P

    ReplyDelete
  18. alahai puan Ummu...in shaa Allah puan SR maafkan tu...cuma luahan hati yang terkilan...peace V

    ReplyDelete
  19. alahai... kes saya pulak orang selalu tengok dari jauh... tanak tegor, dah balik baru bagitahu nampak kat sini nampak kat sana... kadang malu jugak, yer lah sapa tau dia nampak kita tengah ketawa muka macam buaya ker... takper lah dah minta maaf secara umum ni kan... undanglah dia ke rumah... minta maaf depan2

    ReplyDelete
  20. Tetiba ada pemiant tegur terkedu kejap kan... Kalau kita dengan anak kecil harap2 orang sekeliling fahamlah.

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum Ummu,
    Harap SR terima self explanatory entry dari si Puan dengan hati yang terbuka.
    Wrong timing.. otherwise it might be difference scenario.

    P/s;
    K.Sham pun mintak maaf dah lama x hantar berita.
    Insya'Allah kita sambung di rumah sebelah ya.

    ReplyDelete
  22. Expectation orang lain2, moga si SR puas hati dengan explaination

    ReplyDelete
  23. kak norrrrr... lamanya tak apdet..
    bizi ehh sekarang dah keje?heheheee
    ada masa tolong la apdet citer budak dua orang tuh..

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads