Monday, 4 August 2014

Terharu Dihari Raya

Sebelum aku menceburkan diri dalam dunia blog nie 2 tahun lebih yang lepas honestly walaupun dikelilingi oleh orang2 tersayang namun masih ade sedikit rasa sunyi dan rindu tuk berbual2 dalam bahasa ibunda..sini bukannya takder orang yang lidahnya sama tapi agak jauhlah jugak nak bertenggek berbual hari2 kan...

Hinggalah aku mula berblog  dan  menjalin persahabatan dengan rakan maya alhamdulillah bahasa ibundaku tetap bersemi dalam jiwa dan minda..kembali seperti asalnya dimana bahasa dalam otak adalah tetap bahasa melayu, bahasa kelate...:)  

Kalau dalam entri yang sebelum nie aku hepi nie pencapaian trafik, namun happiness yang sebenar dalam berblog adalah dapat menjalin ukwah dengan rakan2 maya dan selidah denganku..

Tidak pernah bersua mahupun bercakap melalui tepon namun keikhlasan rakan2 memang terserlah..malah tak terduga aku ingatan korang adalah lebih dari realiti.. 

Walaupun jauh beribu batu, berpuluh2, beratus ringgit dibelanjakan tanpa berkira untuk berkongsi kegembiraan hari raya dengan  kami sini...

Bukan sekali, bukan sehelai dua malah berhelai2 pakaian yang rakanku ini terbangkan buat anakanda2  dan jugak mak mereka.. 

Aku tak terkata...tak terbalas...malah rasa segan pulak ...mula sungguh hati Auntie Chevy kan Aidan, Arissa...

Tanpa pemberian auntie Chevy tak mungkin korang dapat merasa pakai baju melayu, baju kurung dihari raya nie..Alhamdulillah dan tima kasih banyak2 tuk Auntie...

Aidan, Arissa...kita doakan agar Allah mempermudahkan dan memurahkan rezki auntie Chevy sekeluarga...kita doakan inshaallah bila dah balik Malaysia nanti dapat bersua ngan Auntie Chevy, Ikram dan Alisha okay...


Abang aidan dengan bangganya pakai baju melayu pada hari yang dorang beraya kat sekolah..cikgu suruh bawak baju raya masing2...tengok tuh segaknya siberbaju kuning tuh kan...hehehe

20 comments:

  1. Alhamdulillah murah rezeki UAA sekeluarga.. serta bertambah pula rezeki auntie Chevy tu.. Mana samping dan songkok Aidan.. lagi segak jika lengkap pakai baju melayu tu kan.. :)

    ReplyDelete
  2. Selamat hari raya aidan dan arissa ... segak dan comel dorang berbaju melayu dan kurung .... :)

    ReplyDelete
  3. selmt hr raya ummi..
    tak pe lah..duk jauh pun semngat hr raya tetp ada..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah dapat rezeki raya....

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah...selamat hari raya kak...warna kuning..tomey dan segak

    ReplyDelete
  6. alhamdulilah rezeki AA…..cantik sedondon kuning. selamat hari raya UAA sekeluarga. jauh d mata tetap d hati, kiriman ucapan & doa dari jauh

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah.
    selamat hari raya buat ummu sekeluarga..comel dn segak..amin murah juga rezeki sahabat tu.

    rasa terharu juga ni..samalah mcm kak ipar yag menetap di sweden tu..klu jumpa org melayu atau student melayu kat sana baru berckp melayu..rindu tak terkiranya nak ckp melayu..lauk pauk melayu..

    ReplyDelete
  8. Heee.... comel-comellah! Anak-anak kalau berbaju tradisi memang cantik UAA. Suka kakak tengok. Alhamdulillah rezeki walau jauh diperantauan tapi kasih diberikan bagai dekat terasa..

    ReplyDelete
  9. moga murah rezeki org yg memberi.... cantik dua beradik tuh berbaju kuning.... mmg aidan yg paling ensem berbaju melayu kt school tuh...

    ReplyDelete
  10. Masih ramai orang baik2 dimuka bumi ini kan Ummu, moga Allah memurahkan rezeki pada insan sebaik dia.

    Comeynya depa dengan baju raya...

    ReplyDelete
  11. salam UAA, comei nyo dio paka baju kurung kunin...abe pon segak bergaya...suko tgk 1st pic tuh...

    ReplyDelete
  12. wowww kuning..rezeki dorang tu kak nor..
    merasa la pakai baju raya dorang..geram plak tengok..

    ReplyDelete
  13. murah rezeki mereka...
    Pandai pula aunty pilih baju yg kena dgn saiz mereka...
    Betul lah UAA, dpt sembang dgn rakan2 satu bahasa bila ada blog ni :)
    Ramah walau belum pernah bertemu empat mata :)

    ReplyDelete
  14. bila Nor blk mesia nanti..harap2 ada rezeki utk berjumpa..:)

    ReplyDelete
  15. murah rezeki auntie chevy. sempat sampai sebelum raya ye. baju kurung menantu macik lyd tu muat2 dgn dia. pandai betul aunty chevy pilih.

    ReplyDelete
  16. Mmg pemurah Auntie Chevy tu UAA. ....... ada wang ada keikhlasan.....ukhwah pun terjalin.....
    Cantik Acicha ngan Aidan berbaju kunen.....gambo omak eh mana?

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah... murah rezeki Ummu dan anak2... walau jauh beribu batu, ukhuwah tetap terjalin... indahnya persahabatan walau tak pernah bersua kan... cantik & segak putera, puteri tu berbaju melayu & berbaju kurung... cute sgt.. :)

    ReplyDelete
  18. Salam UAA,

    Alhamdulillah semoga ukhwah yang terjalin walau hanya berkomunikasi di hujung jari, akan kekal selamanya! Comey bebudak tu pakai baju kunin tu! Aleesya tahun ni berkebaya merah, he he!

    ReplyDelete
  19. Masih belum terlambat untuk saya ucapkan.
    Selamat menyambut hari raya aidilfitri Ummu Aidan Arissa.
    Moga persahabatan di alam maya ni berpanjanganlah hendakNYA.

    Saya pun masih merangkak-rangkak menyinggah teratak kengkawan..
    psstt: warna baju hampir sama dengan warna baju kami..

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads