Sunday, 15 June 2014

Jarum Tak Boleh Jahit

Korang pegi mana2 tak hujung minggu gini?
ker dok umah jer bersantai?
Cam aku nie..bekerja 7 hari seminggu minggu nie..
Smalam & hari nie En.AAA ade leadership training...seharian
Maka akulah bersaorang melayan kerenah depa nie dengan sabar & tak sabarnya..:)
Isnin lepas tuh dia kena kerja lak kan...
So bukan 7 hari ..12 hari direct kan..huhuh
sampailah hujung minggu depan..baru weekend dapt rehat sket ..

sesaper tak pegi mana dok umah cam aku nie..
mehla tengok bunga jarum nie..
tengok jer tapi nak mintak atau beli tuh takleh lerr..heheh



Aku pernah try bunga nie..tapi tak telan lah..manis jugak rsnya..:)

Oklah dah puas tengok bunga jarum nie..?
Bolehlah gie jenjalan kat Taman Tasik Perdana lak kan..:)

14 comments:

  1. salam UAA, ni mai jejalan kat fiji jap...ingat masa kecik2 bunga tu cucuk2 wat rantai, lawa ummu...

    ReplyDelete
  2. Duk umah jgak sebab kurang sihat + en.Abe kena msuk kerja hari ini....bunga siantan jangan salah sebut jadi bunga kantan plak...selamat berhujung minggu UAA

    ReplyDelete
  3. kmi pun dok umah jak ni ummu..malas plak nk jln ni..panas.. bunga jarum ni sllu jg jumpa kt sini..

    ReplyDelete
  4. hihii..teringatlah kenangan masa kecik2 dulu, pantang ajer jumpa bunga jarum nie mesti nak sedut manisannya...sampai berebut2 ler dgn adik2...
    pernah jugak tersedut serangga apa tah, tetiba tekak rasa pahit semacam ajer..

    ReplyDelete
  5. Pokok bunga jarum memang cantik, kalau tak silap bunganya boleh dibuat sebagai penawar kanser...

    ReplyDelete
  6. masa kecik selalulah hisap bunga ni manis rasanya

    ReplyDelete
  7. kecik2 dulu akak suka sambung2kan bunga ni..buat rantai...Nor pernah buat tak hehe...amik bunga byk2..leraikan..cucuk bahagian tangkai tu ke dalam lubang bunga tu..

    ReplyDelete
  8. Masa kecik dulu sangat suka bile dapat rasa bunga ni.. hehehe.. tengok sepupu buat kita pun buat..

    ReplyDelete
  9. masa kecik2 suka juga sedut 'manisan' bunga ni… dah lupa mcm mana rasanya...

    ReplyDelete
  10. Kecik2 mmg jahanam bunga ni kena petik hehehe. Asek nak hirup madu dia

    ReplyDelete
  11. hehe mmg betul ni jarum yang tak boleh menjahit.Cantik!

    ReplyDelete
  12. masa bebudak bulu isap gak bunga ni...tarik2 isap..takde rasa pape pon..

    ReplyDelete
  13. Salam Ummu... ai, sepi tanpa entry.. harap Ummu & family sihat jak na... :)

    ReplyDelete
  14. Dulu ms kecik kecik suka main bg ni. Ambik kat rumah jiran sbb kat rumah sendiri x de.

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads