Sunday, 25 May 2014

BLOGGER Tak Publish Post on Time..

Pernah tak korang mengalami masalah seperti nie dimana bila dah siap2 tulis entri dan tekan PUBLISH kemudian tengok2 kat dashboard takder apa yang keluar..?

Sejak kebelakangan nie aku selalu mengalami masalah nie..kalau dulu ok jer walaupun guna schedule atau auto publish..sekarang ni walaupun publish Automatic still menghadapi masalah nie...malah tiap2 hari bermasalah. 

Kadang aku terpaksa mencuba beberapa kali 'revert to draft' kemudian 'publish' balik..namun lambat jugak dipublishnya...kadang selepas 10 minit, kadang setengah jam.kadang dekat sejam..naik bosan jugak nunggu..

Aku ingat dulu ade kengkawan yang menghadapi masalah sampai Blogger tak dapat publish langsung entri2nya hinggakan ade yang dekat sebulan lebih barulah entri tuh dipublish...

Bila aku tanya pakcik Gugel pun memang tak dapat sebarang jawapan yang dapek menolong...

Susahkan kalau gitu..macam melemahkan semangat nak menulis jer...

Kalau korang pernah mengalami masalah nie dan tahu penyelesaiannya silalah kongsikan bersama yer..moga kita dapat manfaat dan solve problem..

11 comments:

  1. Pernah dan selalu.....biarkan ajer..nanti bukak ada balik...tak tahu nak solve camner...

    ReplyDelete
  2. saya tak pernah pulak jadi cam gitu...

    mungkin problem talian internet kot...

    ReplyDelete
  3. pernah...buat der jer...kang adalh muncul...publish dua tiga kali..

    ReplyDelete
  4. Dulu Ibu qis pernah kena langsung tak publish...walhal ada jer entry tu...lupa Da apa cara Ibu qis buat

    ReplyDelete
  5. Dulu pernah jadi, tapi sekarang tak lagi..Tak tau apa sebabnya jadi macam tu, sabar ajelah lama-lama dia akan baik sendiri...

    ReplyDelete
  6. Tak pernah lagi jadi lagu tu.. Cuma selalu tersilap publish di tarikh yg salah… Ingat pilih tarikh utk esok, rupanya tertekan tarikh minggu lepas… huhuhu

    ReplyDelete
  7. pernah gk alami masalah gini kak... kadang mcm mengong2 gk blog nih

    ReplyDelete
  8. Tak pernah pulak berlaku gitu UAA...agaknya tenet sakit kot UAA...

    ReplyDelete
  9. Salam Ummu... sy tak pernah pula jadik mcm tu... bila auto publish mmg N3 akan publish ikut schedule... sorry tak dpt nk tolong....

    ReplyDelete
  10. belum lagi jadi macam tu.. kalau jadi macam tu entry ni boleh dijadikan sebagai sumber rujukan.. ;)

    ReplyDelete
  11. Ada..ada. Saya selalu jadi gitu. Tapi rasa macam 'biar je la. Malas aku fikir'. Patut le saya pelik sbb saya dah kuar entry baru tapi org komen pada entry lama lagi. Bila tgk kat blog, entyr baru belum kuar.

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads