Saturday, 1 March 2014

Tak Cipta Rekod Jugak

Ingat lagi tak akan entri pasal tembikai percuma dulu? Hmm nampaknya memang takder jodoh ngan tembikailah kami nie..tanam pun tak menjadi, tumbuh sendiri pun tak menjadi jugak..

Entah dimana silapnya...cuaca atau tanah atau peladang tuh yg tak serasi...huhuhu..

Berbunga, berbuah...namun beginilah kesudahannya..


 Bila buah telahmenjadi sebesar buah limau kasturi, tak lama kemudian mengecut..mengering..tidak menjadi besar walaupun sebesar bola pingpong,..

Sudah penat mempertahankan korang nie dari tukang potong rumput sampai jadi semak samun sudah..time's up ...performance tak  bagus, maka tak dapatlah nak membela korang lagi...maaf yer...

Nampaknya selepas nie mungkin takder lagilah percubaan tanam tembikai..mungkin tangan tak cukup hijau untuk tembikai..huhuhu..mungkin kena perlu kursus tanam tembikai dulu agaknya barulah ade peluang nak berjaya...inshaallah...huhuh

11 comments:

  1. nak makan..kena beli la nampaknya ya Nor...

    ReplyDelete
  2. Tak apa, cuba lagi, mungkin sekali ini siapa tau dapat pecah rekod Fiji pulak....

    ReplyDelete
  3. Takda rezeki apa boleh buat kan Ummu.....tapi jangan putus asa, cuba tanam lagi, mana tau cubaan seterusnya membuahkan hasil.....:D

    ReplyDelete
  4. Ada keperluan baja yg tak cukup kut.. teka2 je.. cer letak baja tahi kambing...

    ReplyDelete
  5. salam UAA, tak cukup belaian kot ummu hehehe....musim panas mcm loni, air timun cino mmg mebeles...

    ReplyDelete
  6. ummu at least tumbuh la jugak...sy ada try tembikai n honeydew..benih kongsi...haih langsung tak muncul..

    ReplyDelete
  7. xpe lah...jgn putus asa ummu. cuba lagi nnti!

    ReplyDelete
  8. takde rezeki nak makan tembikai tanaman sndiri lah Ummu...hehe..
    lain kali boleh cuba lagi kot...:)

    ReplyDelete
  9. tangan tak cukup sejuk kot nak tanam tembikai uaa. hehehe... tembikai kan paling sejuk skali. kena try tanam timun dulu la ni. nmpaknya kalo nak makan tembikai, kena beli je la lepas ni.

    ReplyDelete
  10. belum berjodoh dengan tembikai lagilah tu..
    lain kali ada masa cuba lagi.. ;)

    ReplyDelete
  11. Tembikai xsesuai kot kak nor kat Fiji. ..hihi. xpe nnt tnam buah lain. ..

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads