Thursday, 13 March 2014

Seperti Baby Mendapat Epal?


 Atau?


Mendapat gigi baru?

4 gigi mula tumbuh, 2 bawah, 2 atas sejak 2 minggu yang lepas..diikuti dengan demam, batuk dan selsema. Juga ari nie bila pegi check up, berat  7.5kg nampaknya turun berat 300g dalam masa sebulan memang perasan tgk badan cam tinggi dan kurus jer jadinya..nurse bising jugak..suruh tambah berat dalam masa 2 minggu 200gm..aduii berat jugak task nie ngan anak  dara yang agak cerewet..huhuhu..


p/s - Cyclone dah mula melepasi tempat kami..adelah jugak tempias ngan angi sikit2 dan hujan, nie pun masih lagi ujan jugak..alhamdulillah tidak terasa sangat kesannya ngan angin kencang tu..

21 comments:

  1. Wah Arissa dah tumbuh gigi...cepat kan....tak lama lagi dah boleh berdiri dan berjalan :D

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum dik.
    Alhamdulillah Arissa semakin membesar dan sihat. Comelnya gigi.

    ReplyDelete
  3. wahhh dapat gigi terus gigit epal..
    gigi kapok tu ummu..ni kalo nok bf kena hati2..
    kalo arissa geram mau jugak kena kekoh..hihi

    ReplyDelete
  4. comey Marissa senyum tunjuk gigi tu..
    Sedapnya epal tu kan Arissa ;)

    ReplyDelete
  5. gg luth br 2..belah bwh..so x leh nak gigit sgt lg..
    epal tu keras lg dgn dia..tp bg jugak..dah suka sgt gigit.
    :)

    ReplyDelete
  6. wahh! sudah ada gigi budak comel ni...hihi..comel nampak gigi 2 batang kat depan tu.... suka dia ye Ummu dapat epal...:)

    ReplyDelete
  7. salam UAA, patut la confident mkn epal..tumboh gg doh mek kecik ni...

    ReplyDelete
  8. Nampak pipi pun dah kurang tembam!

    ReplyDelete
  9. Nampak pipi pun dah kurang tembam!

    ReplyDelete
  10. dah ada gigi...boleh sgt kunyah epal tu..kena kupaskan kulit tu..

    ReplyDelete
  11. kejap2 lg naik lah bdn tu kot... gigi dh tumbuh kn msti nk mkn macam2... masa nk tumbuh gg itu rasa tak selesa skit kot, itu yg tak berapa naik

    ReplyDelete
  12. Amboi bersungguh betul anakanda Arissa dpt epal. Ini kalau diambil dari tangan mahu menjerit satu rumah:) Baru dpt gigi macam inilah UAA. Tak lama dpt kaki puaslan ummunya kena exercise mengejar pulak..

    Demam nak tambah akal org tua-tua kata. Macam inilah bila dah mula sihat naik baliklah badan tu..

    ReplyDelete
  13. besarnya gigi kapak...hehe...semua benda nak digigitnya tu

    ReplyDelete
  14. Teringat bila anak2 baru tumbuh gigi dulu, puan isteri selalu menjerit manja "adoooiii" bila menyusu anak, huhuhuhu...

    ReplyDelete
  15. sangat comel bila dia hadap buah epal tu.. membayangkan dia pasti menangis bila diambil buah epal tu.. hehehe..

    moga cepat sembuh arissa.. ;)

    ReplyDelete
  16. gigi besaq.....hehee....kuat die nak gigit epal tu kan....cute bby kak...

    ReplyDelete
  17. Arissa dh boleh gigit epal! Bag us untuk Gigi epal ni

    ReplyDelete
  18. Salam UAA,

    Dah ada gigi atas juga ya! Aleesya baru 2 kat bawah tapi bab mengigit jari orang, pantang lepa, ditariknya ke mulut terus gigit! Orang tua2 kata sebelum baby ni dapat skill baru mereka ni demam. Agaknya nak turunkan berat badan kut supaya mudah sikit, kurangkan load! Aleesya dah mula meniti-niti, dah nak start jalanlah kut. Cuma kita je yg lebih bimbang takut jatuh, dia confident aje.

    ReplyDelete
  19. eh, menantu macik ni dah bleh gigit epal. Tu bakal suami dia belum tumbuh gigi lagi. hehehe... Dah setahun dah. Gusi tu dah lama bengkak dan ada bentuk gelembung-geleumbung, tapi tak muncul2 jugak giginya.

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads