Monday, 24 March 2014

Kek Cawan Kaki

Inilah cerita projek yang aku dok berangan nak buat dalam entri last Friday..korang pun kemain lagi yer mengomen ingatkan projek mega juta2 yer...heheh

Actually aku buat nie tuk bagi Neha yang neneknya tumpangkan Aidan balik sekolah tiap2 hari tuh. Pas dok pikir nak buat apa yang lain sket..last2 terdatang idea kek cawan nie...heheh

Nie kira festime aku buat..muffin selalu gak buat..kat sini cupcakes tak femes lagi..bahkan aku nak cari liners pun takder dijual dimana2...huhuhu..tensi btul, terpaksalah aku buat tanpa liner..

Adunan yang baru nak masuk oven..

Yang dah siap dibakar..keluar menjadi kek coklat ngan vanilla yer..hehe..terlupa nak amek gambar yg coklat sahaja..2 versi aku buat.

Gadjet yang aku dok cerita dalam entri lepas tuh actually nak buat deco menda  nielah konkonon...huhuh..

Korang jangan gelak yer..macam taik burung pusar jer..huhuhu Anyway  nie kan percubaan aku yang pertama dalam kalut2 dan kesuntukan masa..dan juga kaki aku asyik kena tawan jer....

Yang nie tuk Neha & the family..kurang cantik kan tanpa liners...takperlah rasa kek nie memang sedap..En.AAA memang puji melambunglah..mcm tuh pun dia kata dah cantik heheh sapa lg nak puji kan..

Haa nampak  nie..cabaran utama aku tuk realisasikan projek nie..hadooii sepanjang2nya aku didapur dia dok ngekor dan kejap2 bergantung kat kain nak suruh amek dia..dahlah aku dok berkejar masa nak buat cepat2 sebelum depa sampai..tuhlah yang takleh concentrate nak mendeco..last2 main hantam sahajalah..

Bila aku biarkan ngan abang lak tuk buat yang balance deco for our family camnie lah jadinya..

Habes sampai dakwat2 pen tercalar kat muka adik..last2 kena juga mak amek dukung sambil mendeco... hhuhuhu

Seriously lepas percubaan pertama tuh semangat aku membuak2 nak buat cupcakes nak berniaga nie walaupun deco aku masih fail..nanti aku belajar& praktislah lagi kan..aku nampak jalannya tuk maju dan yakin boleh berjaya inshaallah..malah dok berkira2 nak import liners& peralatan pun jugak..  

Namun begitu dalam meroyan2 aku yang membara nak jual cupcakes tuh...En.AAA lak tak approved..menci btullah..katanya manalah sempat nak berbiznes ngan masa yg tinggal pun tak lama dah sebelum bungkus kain baju. Dahtu lak ngan 2 anak kecik nie,  distribution lg..camanerlah haku nak handle seme tuh..huhu

Tapi aku yakin jer aku leh handle..walaupun kalut2 bergantung kat kaki, awal2nya jer kan susah, lama2 stable lah..hmmm keciwa ..keciwa...

24 comments:

  1. Salam UAA, ....comei, comei....hehehhe

    ReplyDelete
  2. as salam tahniahlah walaupun abergantung kat kaki masih mampu meneruskan hajat nak but cupcakes semangat wajar betul ummu ni......hajat nak jual cucakes tu tangguhkan dulu nanti dah balik sini boleh teruskan hehehe

    ReplyDelete
  3. memang pun..bila menjadi..semangat pun semakin naik kan :D nak mencuba lgi dan lagi

    ReplyDelete
  4. comei jd nyer tuh kak... tp mule2 ingat tajuk tuh naper lah kek cawan kaki lak... rupenyer sbb kene gayut kt kaki heheheh... walaupun rupe deco tu agak kureng tp kire ok tuh kak... baru 1st time cubekan, pasni msti lg lawo

    ReplyDelete
  5. hehehehehee pestime cuba okey la tu kak nor..
    practise make perfect...cuba lagi..zee pon tange keras jugok ni..
    haishhh arissa ni..meme nok dukung sokmo..susahla ummu dier..

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum...
    Berkomen dari kampung halaman.. Pukul 11 jap gi dah nak bertolak balik kl.. Mesti rindu ngan kampung lepas ni... Uwaaaaa.. Tengah mencuci baju sblm balik sbb dah 3 hari kat sini... Banyak sangat kain baju nanti nak kena sental tangan kat kl sbb mesin basuh masih rosak...
    Okeh... Sedappppppnya cup cake... Siap dgn topping lagi...Memang memcabar sungguh keje siap dengan bergayut kat kain mak.. Heheheh.. Itu yg kecil.. Kalau besar cam fiyya pun masih susah nak buat keje tau.. Sbb hobby dia berkepit je ngankita... Basuh pinggan pun payah..

    ReplyDelete
  7. Kalau dah ada yg bergayut kat kain masa nak buat memanglah 'cantik' jadinya UAA. Tak apa janji sedap dan AAA kata sedap.

    Idea business tu bagus tapi kalau tak ada restu tak payahlah dik... bila buat dah siap ngap dgn family sendiri ajelah:)

    ReplyDelete
  8. Apa yg pasti rasanya sedap.
    Bab mendeko kena tunggu anak dara kecik tu tidur baru boleh sebab kalau dah kain pun di capai nak minta dukung macam mana kan.. kesian pun juga.

    ReplyDelete
  9. salam singgah. tahniah! menjadi jugak tu walaupun banyak cabaran. itu yg penting! ^_^

    ReplyDelete
  10. Cabaran betul ye UAA nak menyiapkan cup cake tu ye....
    Sebenar nya AAA tu sayang kat UAA tu... tak nak berpenat nak buat bisnes bagai.. cukup sudah utk mkn sekeluarga... usah kiciwa UAA ;)

    ReplyDelete
  11. Percubaan yg terbaik ummu walaupun ada budak yg bergayut kat kain tu....hehehe lucu pulak aku tengok.
    Org kata rupa tak penting, janji sedap :)

    ReplyDelete
  12. takpe...boleh diperbaiki hiasannya janji rasanya sedap...kalau nak berbisnes kena kuat semangat ^_^

    ReplyDelete
  13. Ummu tu maknanya En. AAA sayangkan isterinya, tak nak isteri penat uruskan anak-anak, urus rumah dan nak ambik tempahan lagi.

    ReplyDelete
  14. Mmg la bakal menantu macik Lyd ni suka berbelit kat kaki. Kalo si Luth, dia akan suka peluk kaki dengan wajah yang penuh minat nak tahu apa yang mama buat. Dia nak panjat sbb nak tgk. Heheh. Kalo dukung bagi dia tgk suka la dia.

    Wahhh UAA, kalo Abu AA puji melambung tu maknanya mmg sedap betul2 la tu. Takpe, deko tu boleh improve kalo dah ada rasa bersemangat nak buat lagi tu.

    ReplyDelete
  15. chomel2 kek cawan nyer tu...hehee..

    ReplyDelete
  16. tahniah buat ummiAAA.. dalam dok dak Arissa bergayut berjaya gak siapkan cupcakes tu.. ;)
    mesti nenek neha tu suka sangat.. ;)

    ReplyDelete
  17. kalau berlama lagi u kat sana, mmg worth it la nak import segala peralaatan untuk bisnes and I yakin u can do it, tapi kalau masa yang singkat jer ada, betul gak kata En AAA tu. Takat anak bergantung kat kaki, its small the matter kan, we woman can survive hehe.

    ReplyDelete
  18. jadi juga ..abaikan yg bergayut kat kaki tu...lama2 biasalah tu..jgn terlondeh kAIN MAKNYA..TAHNIAH BERJAYA JUGA MENGAYAKAN NOZEL TU

    ReplyDelete
  19. Rupanya projek comel dan sedap...percubaan yg berbaloi! Tentu ramai yg nak jadi pengedar di Malaysia....

    ReplyDelete
  20. kalau gaya puji tu, ingatkan dah boleh buka biz kan UAA… tak lulus la pulak… saya pula yg rasa frust…
    UAA sibuk conteng kek, Aidan pula conteng dahi adik.. hihihi

    ReplyDelete
  21. rajinnya, siap buat 2 jenis lagi tu, rupa x penting for KA< yg penting rasa mabeles hehehe

    ReplyDelete
  22. yg penting rasa...betul tu hehehe

    ReplyDelete
  23. Jap lg klu bt eksperim er n dlalu kompem cantik!

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads