Sunday, 2 March 2014

Cuci Mata Petang Ahad - Bunga Poo Poo Ayam

Bunga yang cantik namun diberi nama yang kurang manis kerana baunya yang kurang nyaman, fair ker?huhu..Jadi aku gunakan perkataan yang lebih sopan sikit menggantikan T_ _ .I. ayam..oklah kan?

Kalau bahasa Inggerisnya Marigold...korang pernah minum Marigold tea tak? Bau yang tak nyaman tuh tentunya dah hilang kan setelah jadi teh..hehe..

Oklah ..layan pics perkembangan mereka nie...yang pastinya memang segar dan indah..:)










Walaupun kerja tukang kebun yang pemalas nie cuma menabur benih jer..tak pernah peduli nak siram atau letak baja..namun dengan kuasa Allah yang menumbuhkan sesuatu...tumbuh, hidup subur dan berbunga jugak akhirnya...Alhamdulillah..

14 comments:

  1. salam UAA, comei plk nama poo poo ayam...nk tabo jgk la pasni...

    ReplyDelete
  2. Salam petang Ummu..
    tu lah pasal, bunga dia ok je, cantik kaler kuning tapi nama tak berapa sesuai....ada persamaan rupa dengan t*** ayam ke...hehe

    ReplyDelete
  3. serangga pun tak sudi hinggap kat bunga ni heheee...

    ReplyDelete
  4. nama yang buruk namun rupa yang cantik...

    ReplyDelete
  5. Bukankah di Malaysia bunga itu dipanggil 'bunga tahi ayam'? Masa kecik mak saya suka tanam bunga tahi ayam kerana ia mudah tumbuh dan selain dari kuning, ada juga warna2 lain....

    ReplyDelete
  6. Walaupun namanya kurang elok..tapi bunga nya tumbuh dengan cantik..segar mata memandang...hehe

    ReplyDelete
  7. Ye ke marigold yg tu...?
    Aku tak tau pun...heheh

    ReplyDelete
  8. Cantik btul la bunga poo poo ayam ummi.. Marigold tea tu yg mana satu yek.. chrysanthemum ke?

    ReplyDelete
  9. oh baru tahu name ingelish die marigold

    ReplyDelete
  10. wah sekali mengembang banyak2 mcm ni mmg cantiklah !

    ReplyDelete
  11. lama tak jumpa bunga tahik hayam ni. dulu semua org benci dgn bau bunga ni. kalau apa2 yg busuk selalu akan disamakan dgn bunga ni. sian plak dia. padahal dia cantik.

    ReplyDelete
  12. masa kecik2 dulu memang tak suka dengan bau bunga dari pokok bunga ni tapi sebenarnya bila tengok pokok bunga berbunga, cantik sebenanrya.. cuma itulah, baunya yang tak menahan tu..

    ReplyDelete
  13. Sng hidup kot bnga ni..umh kakak ayut pon ad kak nor. .

    ReplyDelete
  14. Sng hidup kot bnga ni..umh kakak ayut pon ad kak nor. .

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads