Tuesday, 7 January 2014

Budak-Budak Menuai Kacang

Hari ini kita ikut tukang kebun kecik kekebun...jom!

Apa yang siabang  nak buat kat sini yer..menonong jer..

Er carik rama-rama ker bang?....

Oh cuba menuai kacang ...tapi bukan cam nie ..meh mummy ajar..

 Cabut dari pangkalnya yer..bukan main tarik-tarik jer tau abang..


Yes...camnie  baru betul..

 Dah paham daa..makin cekap sket...kutip lagi..

Inilah hasil tuaian saya dipagi nie...errr mummy tuai sikit jer tuh, Aidan yg banyak..betul ker?...hehe


p/s- nie kalau dibiar tuai sendiri2 harus yang muda pun dituai nie..selamatlah kacang bapak dia...hehe

19 comments:

  1. banyaknya ...buat kerabu kacang panjnag Nor..sedap..hehe

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...rezeki berbudi pada tanah...syoknya tgk kebun Ummu....lebat hasilnya...

    ReplyDelete
  3. abg Aidan dah pandai tuai kacang...bijak nya...mmg jadi pewaris Ummu ni nti, msti suka berkebun...hehe..:)

    ReplyDelete
  4. banyaknye...mcm dah boleh buat meniaga. :)

    ReplyDelete
  5. Salam UAA..wow..banyaknya..boleh jual kt kedai runcit nih..hee..

    ReplyDelete
  6. wahhhh bgsnyer minat dia nk menolong2 kt kebun yek kak

    ReplyDelete
  7. kacang bapak dier tu ummu tak kisah la nak menuai...hehehehee
    dah tuai tu masak sekali yer bang pastu antar pucong skit..hehehe

    ReplyDelete
  8. byknya minta aunty sikit..

    ReplyDelete
  9. pln2 baca semua n3 cuma daya komen kat sini.. rindu nak BW, apakan daya kudrat masih x daya sgt. buat2 sihat & kuat ajelah kan. TQ singgah blog KA yer!

    ReplyDelete
  10. kalau dibiarkan memang tak sempat membesar kacang tu.. tapi bestlah tengok.. banyak... ;)

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum ummu..
    apa khabar? nani sini semua sihat2 belaka..
    ni apdet pun bukan pasal beli hp smart baru ke.. tablet baru ke.. still using laptop je.. dah anak2 semua takde kat umah.. so laptop mama bawa gi keje.. apdet blog.. habuan mama guna sorang2 ler.. sbb anak2 skrg dah masuk sekolah.. dah takde masa nak main2 game bagai lagi.. hmmmm.. kan kan.. :) tengok mood mama camne.. nanti mama kasi share sikit2.. hehehe.. :P

    pandai dah aidan memetik sayur ni.. alang2 bizi kat dapor tu nanti.. so lah aidan masuk ladang petik sayor kan.. ada pembantu dah ni camni.. si kecil arissa skrg macam mana? rindu ngan dia.. haiii.. mesti dah bijak sangat kan..

    ReplyDelete
  12. Ya Allah syukur rezeki Allah beri yer kak... Sha nih dah berapa puluh tahun hidop lom dapat merasa petik kacang tu huhuhu

    ReplyDelete
  13. Ummu masak apa kacang banyak2 tu...

    ReplyDelete
  14. Banyaknya dituai...boleh tahan stok utk seminggu tu....

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah berbudi pada tanah dapat hasilnye

    ReplyDelete
  16. seronoknya dapat hasil mcm ni :)

    ReplyDelete
  17. Sorang je budaknya. Ingatkan dengan mem kecik skali tuai kacang.

    ReplyDelete
  18. Wah banyak tu 5 kg ada kot tu....padprik le gamaknya kita bulan ni hehe...

    ReplyDelete
  19. bestnya kak...selalunya akak tanam byk2 jenis tanaman ni..xde jiran sblh dtg mintak ke hihihihi

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads