Friday, 3 January 2014

Apam Gula Hangus & Kepanasan..

Dah lama sebenarnya aku berangan2 nak buat apam gula hangus. Seingat aku tak ingat pernah makan ker tak masa kat bumi tercinta dulu.. tp mmg bukan my febret, cuma bila terbaca kat blog orang lain katanya sedap apam gula  hangus nie..aku pun jadik teringin jugak nak mencubanya..


Tak tahulah macam nie ker ghupanya apam tuh..acuan aku takder ..so potong cam kek biasalah. Tapi dari segi taste memang sedap wpun En.AAA pada mulanya cakap apa ker rasanya cam tepung gini..tengok2 beberapa ketul jugak dihabeskannya bersama teh kosong..sedap lah tuh kan tandanya...heheh

Beberapa hari nie cuaca teramatlah panas kat sini dengan hujan yang sudah tidak turun seperti dahulu lagi..kalau turun pun cuma sekejap jer..malam2 pun terpaksa tido ngan kipas yg laju gitu..cuma pagi jer terasa sejuk sikit..

Cam anak dara kecik nie pun cepat betul berpeluh..panas sikit jer dah berpeluh2 kat kepala..nak selesa bagi dia dok move around bawah kipas...pakai diaper jer, takyah seluar-seluar....hehe


Anak dara kecik yang semakin aktif sekarang..sedang belajar menguatkan otot2 tangan & kaki tuk merangkak plak..skrang kami terpaksa buang katil buat sementara takut terjatuh kang budak nie dari katil tak pasal2 nyesal lak..

Oklah aku nak tutup komputer, solat isyak pastuh tidur..hisshhh panas-panas gini mmg susah nak lena...turunkanlah hujan Ya Allah...:)

11 comments:

  1. Nrl biasa jgk buat apam gula hangus... memang seisi keluarga suka... tapi selalu buat dalam acuan kecik2... bambam anak dara kecik tu :)

    ReplyDelete
  2. salam ummu..kat tepeng ni sejuk lepas hujan..

    sekbek anak dara kecik ni rambut tak tebal yer..kalau tak lgi lah belengas rasanya..

    ReplyDelete
  3. Salam ummu...lama x singgah sini...dah masuk musim panas sana...sini masih Sejuk!....Arissa pun dah makin melasak

    ReplyDelete
  4. Dah semakin montel si arissa kan.....:D
    Kat KK ni petang selalu hujan jak.

    ReplyDelete
  5. geramnye tg arissa. nk gigit2 je peha dia. huhu

    ReplyDelete
  6. gambar baby ta keluar.

    *pagi2 lapo le tengok apam tu

    ReplyDelete
  7. selalu jugak makan apam gula hangus ni Ummu..buat sndiri belum pernah lagi..hehe..amboi bam-bam arissa ni makin lasak ya....:)

    ReplyDelete
  8. Arissa tengok ummi khusyuk depan laptop ke tu? hehe...bukan main tercengang lagi dia tu...

    ReplyDelete
  9. Sangat comel bila dak Arissa posing cenggitu..

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads