Saturday, 6 April 2013

[Wordless Saturday] Padat Lagi Tersusun

Entri sempena hari yang malas hendak berblog...Layan sahajalah gambar2 pemenang 'senyuman' yang terbaik dimusim ini...:)



Cantikkan susunannya.....Sedap lemak dan manis...(abaikan bulu2 yg tak habis dicuci..tak dan dan nak amek gambar mereka nie..:)



32 comments:

  1. bakar,pastu sapu butter...sedapp...kukus pun sedap..buat bubur sedapp..buat cucur sedap jugak...pendek kata,semuanya sedap hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...mmg buat gitu jgk...sedap..:)

      Delete
  2. Takde gigi yang ronggak...puas hati kan umma..dpt hasil mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..alhamdulillah nadia..gigi baik2 semua..:)

      Delete
  3. Assalam Ummu..
    wah....jagung!...semuanya senyum dengan manis sekali..
    Abg Aidan kenyang lah makan jagung manin ni..hehe.

    *psst: awat takdak mood ber blog ni..hihi:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkumsalam atie..aidan dah jd mewah jagung daa..heheh..

      takdak mood mungkin sbb big boss ade kat umah..heheh

      Delete
  4. assalammualaikum dik,
    apa khabar, sihat?,,doa dari kejauhan semoga ummuaidan sekeluarga sihat dan sentiasa selamat dalam menjalani kehidupan seharian.
    Jagung muda tu tentu manis, semanis tuan empunyanya.Ok dik ceria selalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkumsalam kak...
      alhamdulillah kak sehat..manis2 jagung ..manis lagi orng yg memberi pujian itu..:)

      Delete
  5. buat bubur jagung sedap nih, mesti tak gelak masa menanamnyakan...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe..masa tanam tuh sorang2 kan..agaknya jagung2 tuh yg gelakkan sy...:)

      Delete
  6. Sedapnya direbus ni....cantik susunan biji jagung tu semua ye....

    ReplyDelete
    Replies
    1. rebus sedap..bakar sedap..naik minyak daa mkn jagung hari2..heheh

      Delete
  7. wah, cantiknya isi jagung2 tu.... Bila Aisyah tgk, dia terus minta nak jagung bakar...
    psst, UA... saya biasa bakar dalam oven.. potong jagung pada dua atau tiga bahagian, lepas tu letak/sapu butter dan bakar dalam oven dalam 20 minit (atau hingga masak).. sedap, cubalah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat sana senang tak dpt jagung?...ade buat camtuh atas saranan nur dlm komen2 yg duulu heheh

      Delete
  8. Assalamualaikum Ummu,
    Sedapnya kalau blh buat bubur jagung.. campur sago.. letak keledek manis sikit.. boh durian sikit.. alahaiiiii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkumsalam kak sham..
      sedap tuh..nanti nak jgk buat bubur cam saranan k. sha nie..:)

      Delete
  9. mesti tuan blog tersenyum gembira masa makan jagung ni kan ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuan blog tersenyum puas bila alhamdulillah jagungnya menjadi...:)

      Delete
  10. Replies
    1. alhamdulillah..tak sia2 usaha petani nie kan..:)

      Delete
  11. Mmmmm ... you shouldn't torture us like this. Such lovely golden kernels. I feel like going out right now to get some jagung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..what can i do...such a beautiful harvest should share with yr friends right..even for their viewing pleasure..heheh..the only thing if we buy jagung fr ourside, they would not be fresh as what we get fr garden..harvest anytime when u want to eat..:)

      Delete
  12. wuih...rezeki...
    besar2 butirnya...

    ReplyDelete
  13. mmg cantin Nor...manis x rsanya?

    ReplyDelete
  14. Salam Ummuaidan,

    Memang comey jagung, penuh isi x rongak pun, pandai tuannya jaga! Memang kenduri jagunglah!

    ReplyDelete
  15. Org tua-tua kata kalau tanam jagung jangan sengih/ketawa so jagungnya rapat hahaha... jgn percaya ummu.

    ReplyDelete
  16. Ni bukan menang senyuman lagi ni UA.... pemenang ketawa terbahak bahak......haha.... wah rapat gigi dia UA
    Rebus ke buat pengat ke mesti sedapkan....

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..kalau tak sempat tuh mintak maaf banyak2lah yer..:)

Nuffnang Ads