Monday, 18 March 2013

Merajukkah Si Labu?

Salam semua...masih bermusafir lagi nie...,

Tengok-tengokkan gelagat silabu yang tumbuh sendiri dihalaman kami nie....

Mulanya menjalar dibawah, selepas diganggu sedikit masa bersihkan rumput, tak lama kemudian dah merajuk menjalar keatas dan perhatikan dimana perginya....

Dari pagar menuju keluar pagar. Sekarang menuju kekawasan longkang diantara pagar. Nampaknya bukan rezeki kamilah nie..huhuhu..mereka nie kelihatan subur namun yang sedihnya tak nak tinggal bersama-sama kami lagi...:)

AUTO PUBLISH - dalam perjalanan balik dari Suva ke rumah..inshaallah doakan semuanya selamat.Nanti akan dikongsikan tentang bandar Suva ini, inshaallah.

21 comments:

  1. salam ummu, moga slamat sampai..INSHAALLAH

    ReplyDelete
  2. Tau dah dia tu UA...tuan dia nak berpergian 2-3 hari.... biarlah dia membawa diri terlebih dulu! hehe

    ReplyDelete
  3. Ummu, potong aje la, so yang tinggal dalam laman Ummu akan lebih segar dan bercabang semula, he he agaknya ler

    ReplyDelete
  4. sedapnya masak lemak pucuk labu hehe

    ReplyDelete
  5. Labu nya dari landasan..hehe.. bukan rezeki kot!..
    Semoga selamat sampai ke rumah ye...boleh share cite shopping2 kt sane.....take care Ummu:)

    ReplyDelete
  6. bertambah merajuk tuan nya pergi shopping hehheh...semoga selamat sampai ke rumah ummu..:D

    ReplyDelete
  7. Banyak hari tak lawat Ummu..hari ni baru berkesempatan..berjalan ya? ^_^

    ReplyDelete
  8. tarik balik pokok tu ke dalam pagar la... hahaha

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum makyong... moga selamat perjalanan ye.. :)
    nanti sure banyak citer dari suva.. :) tak sabar nak tunggu.. :)
    sonoknya pokok labu dah menjalor.. tapi kemana2 dia menjalor tu..

    ReplyDelete
  10. semoga selamatla perjalanan pulang ke rumah ye ,Nor..hrrrmmm..ada rezeki lainla agaknya nanti tu..ppsssttt..sira labu & labu msk lemak sgt sedapkn,ehehe!!

    ReplyDelete
  11. Itu yg tumbuh sendiri blh cantik mcm tu..kalau yg dijaga, lagilah mengancam ye tak.

    ReplyDelete
  12. nampak cantiklah pula pokok2 labu ni, takpe x dpat buah, ambik pucuk nyer buat sayur pun sedap !

    ReplyDelete
  13. alahai nak kemana labu tu..


    do follow me back. :)
    http://drawcolorcreate.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Hahahah labu pun pandai merajuk, tak suka duduk umah elok2 ni labu ni. Insya Allah doakan selamat perjalanan kalian.

    ReplyDelete
  15. Subur nyer labu di sebalik pagar.. mcm di jaga elok.. tp merajuk juga ek.. ish ish ish.. Semoga selamat sampai.. (^_^)

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum kak nor.

    si labu ni nok gi jale2 kot. dio bosan jah dok tempat samo. hihi.

    ReplyDelete
  17. @na
    thanks atas doa tuh @na..

    @hainom okje
    heheh..dia merajuk tuh dah lama tuh okje..nak gie cari tuan baru kot..:)

    @Dr. H
    potong yer..hehe tak tahu boleh hidup lagi ker atau pun nak naik atas jgk...:)

    @kamsiah
    sedap jgk tuh kak..lama pun tak makan..

    @atie yusof
    bukan rezeki lah tuh nampaknya kan atie..huhuh..thanks inshaallah nanti citer2 shopping lgi..heheh

    @nadia rashid
    lama dah tuh merajuk keluar tuh..heheh thanks nadia..

    @kniedaz
    hehe bercuti2 cam kniedaz jgklah nie..:)

    @nizam.arif
    kalo tarik balik rsnya lagilah merajuk terus mati..heheh

    @jassnani
    waalaikumsalam maknanii..agaknya nak cari tuan baru kot...thanks yer

    @QA's mamapapa...
    thanks kak imi..takleh nak sira dah sebab labu2 dah lari daa..hehe

    @lynnhelite
    kdg yg dijaga tak sebaik yg tumbuh sendiri labu nie..mengada2 sikit..:)

    @kesuma angsana
    nak ambik pucuknya pun tak tercapai KA ..kat luar sana tu..heheh

    @salma tayo
    nak kuar cari angin kot...:)

    @nastayna
    agaknya nak cari angin kat luar yg lagi bagus kot..lebih ruang tak perlu berebut2..heheh..thanks nas

    @amy
    itulah yg dijaga kadang tak sesubur tuh...

    @nuraim
    salam aim.. agoknyoh la boring dok dale pagar...:)

    ReplyDelete
  18. Tak boleh tarik ke tu...hehe
    dulu masa budak2 pernah nmpk mak tarik perlahan2 pokok labu tu agar tak menjalar ke hutan....

    ReplyDelete
  19. pokok labu ni mmg ketegak sikit..kat kampung dulu bertimbun labu..boleh kata sampai tak lalulah nak mkn..dulu le..skrg ni nak labu beli aje itu pun beli suku je..

    ReplyDelete
  20. Kalau dia merajuk kena pujuklah balik Ummu, kot2 dia menjalar balik ke dalam.. :)

    ReplyDelete
  21. mgkn mmg bkn rezeki la tu kan kak nor..hihi ^^

    ReplyDelete

Harap maaf sekiranya jejak anda tidak mendapat kunjungan balik yea,..mana2 komen yang berbentuk pertanyaan inshaallah akan cuba dijawab sebaiknya..

Nuffnang Ads